تصاویر ، پیدا شدن قطعاتی از فضاپیمای چلنجر کف اقیانوس ، خاطرات فاجعه زنده شد

به گزارش لنجان بلاگ، در 28 ژانویه 1986، شاتل فضایی چلنجر مدت کوتاهی پس از بلند شدن نقصی پیدا کرد که به قیمت جان 7 خدمه آن تمام شد. اکنون قطعه ای از این فضاپیمای محکوم به فنا در کف اقیانوس در سواحل فلوریدا پیدا شده است.

تصاویر ، پیدا شدن قطعاتی از فضاپیمای چلنجر کف اقیانوس ، خاطرات فاجعه زنده شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت سی نت، یک گروه مستندساز که در یک برنامه تلویزیونی برای کانال تاریخ (History) کار می کردند، در حالی که در پی یک لاشه هواپیما می گشتند، این اثر هنری زیر آب را کشف کردند.

در بیانیه ای در روز پنجشنبه، ناسا گفت که این فیلم را آنالیز و تأیید نموده است که این بخشی از چلنجر است. از دست دادن چلنجر و بعداً کلمبیا در سال 2003، ناسا را تشویق کرد تا کوشش های ایمنی خود را در پروازهای فضایی بهبود بخشد.

شبکه تاریخ روز پنجشنبه پیش نمایشی از مستند را به اشتراک گذاشت که به کشف این مصنوع می پردازد. این فیلم به عنوان بخشی از سریال مثلث برمودا: در آب های نفرین شده پخش خواهد شد، اگرچه قطعه چلنجر در مثلث برمودا یافت نشده است.

این فیلم نشان می دهد که غواصان در حالی که ماهی ها روی قطعه به جای مانده از چلنجر شنا می نمایند، شن و ماسه را از این مصنوع دور می نمایند.

طول این بخش حدود 6 متر است و از یک سری کاشی های فلزی 20 سانتی متری تشکیل شده است. یکی از غواصان در سرانجام کلیپ می گوید: فکر می کنم باید با ناسا صحبت کنیم.

ناسا معین نکرد که این بخش از کدام قسمت شاتل است، اما به نظر می رسد کاشی های حرارتی برای شکم فضاپیما مناسب هستند. آژانس فضایی زباله های ناشی از فاجعه را در طول سال ها جمع آوری نموده است و بخشی از بال چپ شاتل در سال 1996 در ساحل فلوریدا سقوط کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1528

به "تصاویر ، پیدا شدن قطعاتی از فضاپیمای چلنجر کف اقیانوس ، خاطرات فاجعه زنده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، پیدا شدن قطعاتی از فضاپیمای چلنجر کف اقیانوس ، خاطرات فاجعه زنده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید