تداوم بارش ها در غرب کشور؛ دمای هوا تا 6 درجه کاهش می یابد

به گزارش لنجان بلاگ، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش برف و باران در نوار غربی کشور خبر داد.

تداوم بارش ها در غرب کشور؛ دمای هوا تا 6 درجه کاهش می یابد

بر این اساس، امروز (5 بهمن ماه) در غالب منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان و تبریز افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پدیده حاکم است.

از بعدازظهر چهارشنبه (6 بهمن ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در منطقه های از نوار غربی و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه (7 بهمن ماه) با توسعه فعالیت سامانه در منطقه های از شمال فارس و بوشهر، غرب اصفهان همچنین منطقه های از شمال شرق و شرق نیز بارش برف و باران رخ می دهد.

با شمالی شدن جریانات ر وی دریای خزر، در سواحل شمالی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می دهد. در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان و جنوب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت و غالبا بارش به صورت برف خواهد بود.

روز جمعه (8 بهمن ماه) بارش در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه داشته و در جنوب شرق و شرق وزش باد و کاهش نسبی دما پدیده حاکم خواهد بود. در نیمه شمالی کشور نیز وزش باد و کاهش دما در حدود 4 تا 6 درجه رخ خواهد داد. به تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می شود همچنین در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و غرب کرمانشاه بارش پراکنده رخ می دهد.

روز شنبه (9 بهمن ماه) در شمال شرق و شمال غرب کشور وزش باد و بارش پراکنده رخ می دهد و در سایر منطقه ها کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود.

در روز پنجشنبه شمال خلیج فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه (7 و 8 بهمن ماه) دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

آسمان تهران فردا (6 بهمن ماه) صاف همراه با غبار محلی، در بعضی ساعت ها غبارآلود، از بعداز ظهر به تدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (7 بهمن ماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت ها همراه با بارش باران، گاهی بارش برف و در بعد از ظهر ورش باد با حداقل دمای 1 و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

طی امروز و فردا (5 و 6 بهمن ماه) بندرعباس با دمای 23 و 24 درجه سانتیگراد گرم ترین و ارومیه با دمای 2 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1354

به "تداوم بارش ها در غرب کشور؛ دمای هوا تا 6 درجه کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش ها در غرب کشور؛ دمای هوا تا 6 درجه کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید