بیش از 65 درصد معتادان متجاهر کشور در استان تهران هستند

به گزارش لنجان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: 65 تا 70 درصد معتادان متجاهر کشور در استان تهران هستند که ساماندهی این افراد کار بسیار دشواری است.

بیش از 65 درصد معتادان متجاهر کشور در استان تهران هستند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مصطفی هادی زاده در حاشیه نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بیش از 14 هزار نفر از معتادان متجاهر در مراکز (ماده 16) نگهداری می شوند.

هادی زاده ادامه داد: از نظر قانونی امکان پذیرش بخشی از معتادان متجاهر نظیر بیماران خاص، دارای کبر یا صغر سن در مراکز ماده 16 وجود ندارد.

وی گفت: ساماندهی معتادان با همکاری همه دستگاه ها، به صورت مستمر در حال انجام است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر زن در مراکز نگهداری کم است، افزود: 300 نفر ظرفیت پذیرش برای معتادان متجاهر زن وجود دارد که نیازمند افزایش ظرفیت برای ساماندهی آن ها هستیم.

وی گفت: امروز مقرر شد از سوی سپاه حضرت رسول (ع) تا پایان ماه جاری یک مرکز با ظرفیت 200 نفر به بهره برداری برسد و با این مرکز شرایط ما بهینه خواهد شد.

هادی زاده افزود:30 درصد از معتادان متجاهر که در مراکز ماده 16 نگهداری نمی شوند، کارتن خواب هستند که باید با تلاش بهزیستی و شهرداری تهران ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه 50 درصد معتادان متجاهر تهران از دیگر استان های کشور هستند، گفت: تهران برای معتادان متجاهر از این حیث که از طریق خیران مورد توجه قرار می گیرند جذابیت دارد به همین دلیل آن ها به مرکز می آیند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: براساس برآورد های صورت گرفته 50 درصد معتادان متجاهر در تهران سکونتگاه ندارند و پیشنهاد اولیه ما این است که این افراد بعد از جمع آوری و تفکیک به استان های مبدا بازگردانده شوند تا بار تهران کمتر شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1105

به "بیش از 65 درصد معتادان متجاهر کشور در استان تهران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 65 درصد معتادان متجاهر کشور در استان تهران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید