بیانیه رسمی سوپرلیگ اروپا؛ 12 باشگاه معتبر با تأسیس این لیگ موافقت نموده اند

به گزارش لنجان بلاگ، سوپرلیگ اروپا با انتشار بیانیه ای به طور رسمی ابراز وجود کرد.

بیانیه رسمی سوپرلیگ اروپا؛ 12 باشگاه معتبر با تأسیس این لیگ موافقت نموده اند

به گزارش خبرنگاران، پایان اتفاقی که بعضی رسانه ها از تشکیل لیگی جدید به نام سوپرلیگ اروپا خبر داده بودند، رخ داد و این لیگ شکل رسمی به خود گرفت. بیانیه ای رسمی هم توسط 12 باشگاه موسس سوپرلیگ اروپا منتشرشده که فلورنتینو پرس به عنوان رئیس اول و آندره آ آنیلی به عنوان نایب رئیس معرفی شده اند. همچنین انتظار می رود این مسابقات از ماه آگوست 2021 شروع گردد. هر 12 باشگاه حاضر در این لیگ از عضویت در اتحادیه باشگاه های اروپا (ECA) استعفا داده اند، اتحادیه ای که آنیلی رئیس آن بود.

در بیانیه سوپرلیگ اروپا آمده است:

دوازده باشگاه معتبر فوتبال اروپا امروز گرد هم آمده اند تا اعلام نمایند که با تأسیس مسابقات میانه هفته جدیدی به نام سوپر لیگ که تحت مدیریت باشگاه های موسس آن است، موافقت نموده اند. میلان، آرسنال، اتلتیکومادرید، چلسی بارسلونا، اینتر، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، رئال مادرید و تاتنهام به عنوان باشگاه های موسس به هم پیوسته اند.

پیش بینی می گردد سه باشگاه دیگر نیز در آستانه فصل افتتاحیه که قرار است در اسرع وقت شروع گردد، به این لیگ بپیوندند. باشگاه های موسس مشتاقانه منتظر بحث و گفت وگو با یوفا و فیفا هستند تا با هم همکاری نمایند تا بهترین نتایج را برای لیگ جدید و کل فوتبال به دست آید. شکل گیری سوپرلیگ در شرایطی اتفاق می افتد که همه گیری دنیای ویروس کرونا بی ثباتی در مدل اقتصادی موجود فوتبال اروپا را تسریع نموده است.

علاوه بر این، برای چندین سال باشگاه های موسس (سوپرلیگ اروپا) هدف خود را بهبود کیفیت و شدت رقابت های موجود اروپا در طول هر فصل و ایجاد یک فرمت برای باشگاه ها و بازیکنان برتر به طور منظم داشته اند. همه گیری ویروس کرونا نشان داده است که برای افزایش ارزش و حمایت از منافع کل هرم فوتبال اروپا، به یک چشم انداز استراتژیک و یک رویکرد تجاری پایدار احتیاج است.

در ماه های اخیر گفت وگوهای گسترده ای با ذینفعان فوتبال در خصوص فرمت آینده مسابقات اروپا اجرا شده است. باشگاه های موسس معتقدند که راهکار های ارائه شده پس از این گفت وگوها مسائل اساسی را حل نمی نماید، از جمله احتیاج به تهیه مسابقات با کیفیت بالاتر و منابع اقتصادی اضافی برای هرم کلی فوتبال. 20 باشگاه شرکت نماینده که 15 باشگاه بنیانگذار و یک مکانیزم انتخابی برای پنج تیم دیگر که سالانه بر اساس دستاوردهای فصل قبل شان به این لیگ صعود می نمایند.

برگزاری دیدارهای میان هفته با تمام باشگاه های شرکت نماینده که باعث می گردد این تیم ها در لیگ های ملی مربوطه خود به رقابت ادامه دهند و همچنین تقویم مسابقات سنتی داخلی را که در قلب بازی باشگاهی باقی مانده است ، حفظ می نمایند. سوپرلیگ اروپا از اوایل ماه آگوست با حضور باشگاه های شرکت نماینده در این لیگ در دو گروه 10 تیمی شروع می گردد، بازی های خانگی و خارج از خانه و در نهایت سه تیم برتر هر گروه به طور اتوماتیک راهی مرحله یک چهارم نهایی می شوند.

تیم هایی که هر گروه چهارم و پنجم می شوند، در مرحله پلی آف که دو بازی رفت و برگشت خواهد بود، برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی با هم رقابت می نمایند. برای رسیدن به فینال این رقابت ها که در اواخر ماه مِی و به صورت تک بازی در زمینی بی طرف برگزار می گردد، از فرمت بازی های حذفی رفت و برگشتی استفاده خواهد شد. به محض عملی شدن این لیگ، پس از شروع مسابقات مردان، لیگ زنان مربوطه نیز راه اندازی می گردد که به پیشرفت و توسعه فوتبال زنان یاری می نماید.

تورنمنت جدید سالانه رشد اقتصادی و حمایت قابل توجهی از فوتبال اروپا را به وسیله تعهد طولانی مدت به پرداخت های توافقی بدون محدودیت فراهم می نماید که متناسب با درآمد لیگ رشد خواهد نمود. این پرداخت های توافقی به طور قابل ملاحظه ای بالاتر از هزینه های فراوری شده در رقابت های کنونی اروپا خواهد بود که انتظار می رود در دوره تعهد اولیه باشگاه ها بیش از 10 میلیارد یورو باشد.

علاوه بر این، این لیگ بر اساس یک بنیاد اقتصادی پایدار ساخته خواهد شد و تمام باشگاه های موسس در یک چارچوب هزینه ثبت نام می نمایند. باشگاه های موسس در ازای تعهد خود مبلغ 3.5 میلیارد یورو صرفاً برای حمایت از برنامه های سرمایه گذاری زیرساختی خود و جبران تأثیر همه گیری بیماری کووید-19 دریافت خواهند کرد.

این بیانیه همچنین شامل اظهارات مشترک فلورنتینو پرس و آندره آ آنیلی است که در زیر می خوانید:

ما به فوتبال در هر سطح یاری خواهیم کرد و آن را به صندلی واقعی خود در دنیا خواهیم رساند. فوتبال تنها ورزش دنیای در دنیا است که بیش از چهار میلیارد هوادار دارد و مسئولیت ما به عنوان باشگاه های عظیم پاسخگویی به خواسته های آنهاست. 12 باشگاه موسس ما نشان دهنده میلیاردها هوادار در سراسر دنیا و 99 جام اروپایی است.

ما در این لحظه حساس گرد هم آمده ایم و می توانیم رقابت اروپایی را متحول و بازی موردعلاقه مان را برای آینده بلندمدت پایدار کنیم، همبستگی را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم و به طرفداران و بازیکنان آماتور جریان منظمی از عناوین اصلی را بدهیم که اشتیاق آنها به بازی را تغذیه کند، در حالی که الگوی های جذاب را در اختیار آنها قرار می دهیم.

با گرد هم آوردن بهترین باشگاه ها و بازیکنان دنیا برای بازی در طول فصل، سوپرلیگ فصل جدیدی را برای فوتبال اروپا باز می نماید و از رقابت و امکانات کلاس دنیای و افزایش حمایت اقتصادی از هرم گسترده فوتبال تضمین می دهد.

همچنین جو گلیزر، رئیس مشترک باشگاه منچستریونایتد، نایب رئیس سوپرلیگ اروپاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 998

به "بیانیه رسمی سوپرلیگ اروپا؛ 12 باشگاه معتبر با تأسیس این لیگ موافقت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه رسمی سوپرلیگ اروپا؛ 12 باشگاه معتبر با تأسیس این لیگ موافقت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید