برگزاری آخرین رویداد نوروزی قرن چهاردهم در کرمانشاه

به گزارش لنجان بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، برگزاری آخرین رویداد نوروزی قرن چهاردهم در کرمانشاه صورت می گیرد.

برگزاری آخرین رویداد نوروزی قرن چهاردهم در کرمانشاه

قضیه چیست؟

ایمان درخشی اضافه نمود: اولین جلسه کمیته اجرایی جهت گردشگری تاریخ و تمدن که در سنندج و با حضور معاونین فرهنگی شهرداران، روسای ادارات گردشگری شهرداری، کمیسیون های گردشگری و فعالان بخش خصوصی شهرهای کرمانشاه، همدان و سنندج برگزار گردید، 19 مصوبه به همراه داشت.

وی گفت: میزبانی کرمانشاه در آخرین جشن نوروز سده 14 فرصت بی نظیری برای معرفی و توسعه گردشگری استان است و باید همه دستگاه های اجرایی کوشش نمایند با برنامه ریزی دقیق میزبانی شایسته ای در این روز داشته باشیم.

کرمانشاه اولین دبیرخانه جهت گردشگری تاریخ و تمدن شد

درخشی از انتخاب کرمانشاه بعنوان اولین دبیرخانه جهت گردشگری تاریخ و تمدن اطلاع داد و اضافه نمود: یکی دیگر از مهمترین مصوبات این جلسه تصویب تشکیل شورای راهبردی این جهت گردشگری با ریاست دبیرکل دفتر ملی یونسکو و قائم مقامی شهردار شهری است که دبیرخانه در آن واقع شده است، خواهد بود که در سال اول کرمانشاه مسئول دبیرخانه و سال های بعدی، سنندج و همدان مشخص شدند.

وی ادامه داد: ثبت لوگوی جهت گردشگری، ارائه محتوا توسط شهرها برای اپلیکیشن گردشگری، تاکید بر نقش آفرینی بخش خصوصی در راستای یاری به اهداف و راهبردهای مشخص شده، نهایی شدن وبسایت، ایجاد و نصب المان مشترک و مشخص و نام گذاری گذرهای مشترک جهت تاریخ و تمدن در سه شهر کرمانشاه، سنندج و همدان برگزاری نمایشگاه اقوام زاگرس نشین در مهر و آبان سال جاری و اجرای رسوم کهن ایام محرم در بخش گردشگری مذهبی از جمله سایر مصوبات این نشست بود.

درخشی خاطرنشان ساخت: معاون ارتباطات دفتر ملی یونسکو، شهرداران سنندج، همدان و کرمانشاه، روسای سازمان فرهنگی و ادارات گردشگری سه شهرداری مذکور، کمیسیون های گردشگری شورای شهرها، فرمانداران شهرستان های جهت گردشگری، مدیران کل میراث فرهنگی سه استان عضو شورای راهبردی خواهند بود.

این مقام مسئول گفت: برگزاری اجلاس دبیران کشورهای نوروز در حاشیه این برنامه، رونمایی از نشان نوروز و کتاب محور گردشگری جهت تاریخ و تمدن ایران، اختصاص گزارش اختصاصی ماهنامه پیغام ملی یونسکو به این موضوع که در 195 کشور جهان توزیع می گردد از دیگر برنامه ها خواهد بود.

درخشی اضافه نمود: بزودی ستاد بزرگداشت نوروز تشکیل می گردد و شورای سیاست گذاری با حضور دبیرکل دفتر ملی یونسکو و شهرداران تهران، کرمانشاه، همدان و سنندج، سازمان اکو، وزارت خارجه، میراث فرهنگی و وزارت کشور شکل خواهد گرفت که بر ایجاد صحیح جهت گردشگری تاریخ و تمدن غرب کشور دلالت دارد.

وی در سرانجام گفت: مقرر شد نشست بعدی کمیته اجرایی در همدان انجام پذیرد و به برگزاری جشن آخرین نوروز سده چهاردهم پرداخته گردد. با وجود اینکه زمان کوتاهی از تشکیل این جهت گردشگری می گذرد اما توانسته نقش مهمی برای خود ایجاد کند که بیانگر دورنمای خوب آن است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 562

به "برگزاری آخرین رویداد نوروزی قرن چهاردهم در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آخرین رویداد نوروزی قرن چهاردهم در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید