با تور مجازی از دریاچه عروس های دریایی دیدن کنید

به گزارش لنجان بلاگ، دریاچه عروس های دریایی در کشور پالائو یکی از اکوسیستم های منحصربه فرد کره زمین است که گردشگران و محققان بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می کند.

با تور مجازی از دریاچه عروس های دریایی دیدن کنید

میان آب های اقیانوس آرام، جایی در 800 کیلومتری شرق فیلیپین و 1000 کیلومتری شمال گینه نو، جمهوری پالائو واقع شده است. این کشور از 300 جزیره مختلف تشکیل شده است که بیشتر آن ها غیرمسکونی هستند. شناخته شده ترین این جزایر، ایل مالک (Eil Malk) نام دارد که بخشی از مجمع الجزایر چلباچب یا جزایر راک محسوب می شود. این جزایر مرجانی که از جنگل های انبوه پوشیده شده اند، 6 کیلومتر طول و 4.5 کیلومتر عرض دارد و 10 دریاچه کوچک و بزرگ در سطح آن یافت می شود. گرچه این دریاچه ها به واسطه شکاف در صخره های آهکی به اقیانوس راه دارند، از اکوسیستمی منحصربه فرد برخوردارند و یکی از آن ها به غنی ترین زیستگاه عروس های دریایی در کره زمین تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا از طریق تور مجازی، به تماشای این دریاچه زیبا بپردازیم.

قدمت این دریاچه 12 تا 15 هزار سال تخمین زده می شود. بی تردید نخستین موجودات این دریاچه، از اقیانوس به آن وارد شده اند؛ اما به گونه ای متمایز تکامل یافته اند و این مکان را به اکوسیستمی منحصربه فرد تبدیل کرده اند. تا جایی که تنها دو نوع عروس دریایی طلایی (Mastigias Papua) و عروس دریایی ماه (Aurelia Aurita) در این دریاچه یافت می شوند و از سایر عروس های دریایی جهان، حتی آن هایی که در همسایگی این دریاچه هستند، متفاوتند. زیست شناسان به بررسی این عروس های دریایی می پردازند و آنان را به عنوان گونه ای خاص طبقه بندی می کنند.

عروس دریایی طلایی ظاهری غیرعادی دارد. این جاندار، دارای یک قسمت چتر مانند و چهار شاخک است. این عروس های دریایی با رنگ زرد روشن خود، در سطح آب جمع می شوند و به نوعی، رنگ آب را تغییر می دهند. از طرفی عروس دریایی ماه دارای رنگی شفاف است و طول عمری غیرعادی دارد. این جانداران به جای رشد بیشتر، مجددا به دوره پولیپ (نوزادی) باز می شوند و عمری جاودانه دارند. تنها یک نوع عروس دریایی نامیرای دیگر در جهان وجود دارد که Turritopsis dohrnii نامیده می شود.

عروس های دریایی طلایی، نزدیک به سطح آب زندگی می کنند؛ چراکه در قسمت های تحتانی دریاچه، اکسیژن کمتری وجود دارد. آنان همچنین در طول روز، بین نقاط مختلف دریاچه در حرکت هستند. در اوایل صبح، این جانداران از غرب به شرق نقل مکان می کنند و هنگام غروب خورشید، مجددا به سمت غرب باز می شوند. پس از غروب خورشید عروس های دریایی طلایی بار دیگر به شرق باز می شوند و شب را در آنجا سپری می کنند. علت این حرکت که برخلاف جهت عقربه های ساعت انجام می شود، جذب مواد مغذی معلق در آب، شکار زئوپلانگتون ها و استفاده از نور خورشید است.

عروس های دریایی ماه شیوه زندگی متفاوتی دارند. آن ها تنها شب هنگام، زمانی که سخت پوستان کوچک در لایه های فوقانی دریاچه شناور می شوند، به سطح آب می آیند. از همین رو، عکس برداری از این گونه به سهولت امکان پذیر نیست.

گرچه از تعداد دقیق عروس های دریایی این ناحیه اطلاعات دقیقی در دست نیست، جانورشناسان آنان را تا دو میلیون عدد تخمین می زنند. همین موضوع، دریاچه عروس های دریایی را به یکی از جاهای دیدنی پالائو و جاذبه ای منحصربه فرد تبدیل می کند.

باید به یاد داشت که غواصی در دریاچه عروس های دریایی با خطرهای بالقوه ای همراه است؛ چراکه این دریاچه به صورت طبیعی به دو لایه مجزا تقسیم می شود. لایه فوقانی که اکسیژن کافی دارد، برای زندگی جانداران مناسب است؛ اما لایه زیرین که در عمق 10 تا 15 متری واقع شده است، اکسیژن بسیار رقیقی دارد و در عوض، مقادیر هنگفتی سولفید هیدروژن، فسفر و آمونیاک در آن وجود دارد. این محیط طبعا برای زندگی جانداران سمی است و تنها یک نوع باکتری خاص توانایی زیستن در چنین محیطی را دارد. از همین رو غواصی در این آب ها برای گردشگران ممنوع است؛ زیرا مواد سمی موجود در آب از طریق روزنه های پوست جذب می شوند و مسائل جدی برای سلامتی به همراه دارند. اگرچه امکان شنا کردن در سطح دریاچه فراهم است؛ شنایی که احتمالا متفاوت ترین آب تنی زندگی گردشگران خواهد بود.

شما نیز می توانید با استفاده از پنجره ای که در ابتدای این مطلب قرار داده شده است، تجربه ای مشابه به شنا کردن همراه با عروس های دریایی را به دست آورید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1349

به "با تور مجازی از دریاچه عروس های دریایی دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی از دریاچه عروس های دریایی دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید