با تعدادی از مشهورترین رستوران های گیلانی تهران آشنا شویم

به گزارش لنجان بلاگ، در این روزگار پرمشغله و ترافیک سنگین گاهی سفر به خطه سرسبز شمال کاری می شود سخت. اگر در پایتخت شلوغ ایران زندگی می کنید و هوس میرزا قاسمی و باقلا قاتق را کرده اید، می توانید با رفتن به مشهورترین رستوران های گیلانی تهران، بدون سفر و اتلاف وقت و هزینه طعم واقعی یک غذای گیلانی را تجربه کنید. با ما در مقاله رستوران های گیلکی معروف تهران همراه باشید تا شما را با تعدادی از رستوران های گیلانی خوب تهران آشنا کنیم.

با تعدادی از مشهورترین رستوران های گیلانی تهران آشنا شویم

فهرست مطالب

رستوران گیلکی بنهرستوران خوش بینرستوران گیلاررستوران ماهی سفیدرستوران گیلانهرستوران گیلانسرا

رستوران گیلکی بنه

رستوران بنه، یکی از رستوران های گیلانی تهران بوده که دارای فضایی مدرن و شیک با پرسنلی مجرب است. فضای روباز تراس رستوران بنه در تابستانها می تواند روزی خوش را برای شما بسازد. این غذاخوری لوکس با انواع ماهی و غذاهای ترش و پر سیر، طعم دلپذیر یک غذای خوشمزه گیلانی را در وسط تهران برای شما فراهم می آورد. در رستوران بنه به محض ورود، از شما با یک لیوان کوچک آبمیوه پذیرایی شده و منویی متنوع ارائه می شود؛ منویی که شما را برای لحظاتی گیج خواهد کرد.

از محاسن این مورد از مشهورترین رستوران های گیلانی تهران این است که تمامی غذاها بدون برنج بوده و بعد از سرو غذا، پرسنل با یک دیس برنج سر میز شما حاضر می شوند و به میزان درخواست شما، برایتان برنج می کشند.

آدرس: خیابان سهروردی شمالی، خیابان آپادانا، پلاک 98

رستوران خوش بین

نداشتن جای پارک در شلوغی خیابان سعدی، نبودن کارت خوان و امکان حضور چند نفر غریبه سر میز شما شاید نکاتی باشند که بخاطرشان قید رفتن به این مورد از رستوران های گیلانی خوب تهران را بزنید، اما هر کسی یکبار طعم کباب ترش و کته کباب این رستوران را تجربه کرده باشد، حاضر است با پول نقد، کمی پیاده روی را به جان بخرد. رستوران خوش بین که همیشه پر از مشتری است و شلوغی آن خود صحه بر کیفیت و مزه های بی نظیرش می گذارد، قدیمی ترین غذاخوری گیلکی تهران بوده که با منویی از غذاهای گیلانی کار خود را آغاز کرد. فقط، از قلم نیاندازید که برای ساختن خاطره ای خوشمزه در رستوران خوش بین، تنها ظهرها را فرصت دارید و این مکان بعد از آن تعطیل می شود.

آدرس: خیابان سعدی شمالی، پایین تر از چهارراه سید علی، پلاک 510

رستوران گیلار

در رستوران گیلار علاوه بر چشیدن یک مزه اصیل گیلانی، خود را در محیطی خواهید دید که انگار در یک غذاخوری خانگی شمالی برای میل غذا نشسته اید. طراحی بی نظیر این غذاخوری گیلانی بر پایه معماری روستایی و شهری قدیمی گیلان، یکی از دلایل پرطرفدار بودنش است. البته، نگاهی به منوی متنوع این مورد از رستوران های گیلکی معروف تهران نیز باعث می شود دلیل این همه اقبال عمومی را متوجه شوید. ترشی تره، کال کباب، خوراک اردک با انار جنگلی و مرغ ترش تنها بخشی از تنوع غذایی این غذاخوری هستند. وجود تختهای سنتی برای میل غذا در کنار میز و صندلی های مرسوم رستوران ها، موسیقی زنده شبانه، ادویه و چاشنی های خاص گیلان، شبی خاطره انگیز و فراموش نشدنی را برای عاشقان غذاهای گیلانی رقم خواهند زد.

آدرس: نیاوران، به سمت میدان تجریش، بعد از سه راه یاسر، نرسیده به چهارراه مژده، جنب بانک آینده، پلاک 397

رستوران ماهی سفید

اگر بدنبال چشیدن مزه اصیل یک وعده غذای گیلانی در محیطی بسیار شیک و مدرن هستید، بدون شک باید به مرکز خرید گلستان شهرک غرب مراجعه کرده و با دادن سفارش از شعبه دوم رستوران ماهی سفید از مزه آن لذت ببرید. رستوران ماهی سفید در طبخ و ارائه غذاهای دریایی و به خصوص سرو ماهی سفید در تهران تقریبا بی رقیب بوده و با ارائه خدمات عالی در کنار پرسنل مودب و تعلیم دیده و سرو غذاهای پرحجم، شما را مجاب می کند که قیمتهای بالای این رستوران گیلانی را بپردازید.

آدرس: شهرک غرب، خیابان ایران زمین، مرکز تجاری گلستان، طبقه دوم، واحد 306

رستوران گیلانه

رستوران گیلانه نه تنها در ارائه غذاهای گیلانی حرفهای زیادی برای گفتن دارد، بلکه در سرو و طبخ سایر غذاهای ایرانی نیز یکی از برترین های شهر تهران است. پخت و سرو گوشت اردک یکی از هنرهای آشپزهای رستوران گیلانه است. هر چند گوشت اردک بدلیل چرب بودن و داشتن طعمی متفاوت نسبت به گوشت مرغ، برای هر ذائقه ای خوش آیند نیست، اما ادویه و چاشنی های مخصوص گیلانی آن را خوشمزه تر از هر گوشت اردکی می کند که تا به حال میل کرده اید.

به دلیل چیدمان این مورد از مشهورترین رستوران های گیلانی تهران می توانید قرارهای دو نفره خود را در آنجا تجربه کنید. سبزی پلو با گردن، پلو کباب، کباب ترش و سیا کباب از محبوب ترین غذاهای منوی این مجموعه گیلانی بوده و محبوب تر می شود اگر طرف مقابل، پول وعده غذایی شما را هم حساب کند.

آدرس: بلوار آفریقا (جردن)، بالاتر از چهارراه اسفندیار، بلوار صبا، پاساژ مدیترانه

رستوران گیلانسرا

یک زوج گیلانی بسیار خوش برخورد و مهربان مدیر رستوران گیلانسرا هستند؛ مکانی دوست داشتنی که عاری از تجملات مرسوم رستوران های شیک و مدرن امروزی است. کسانی که یکبار گذرشان به این رستوران در حوالی میدان فردوسی افتاده باشد، مزه خوردنی های آنجا را فراموش نکرده اند و همگی از دورچین شمالی غذاهای این مجموعه مهربان خاطره ها دارند. اشپل ماهی، خیار، دَلار و باقالی گوشه ای از مخلفاتی بوده که به سبک و سیاق سفره های اصیل گیلانی، دور بشقاب غذای شما چیده می شوند.

اگر هوس میل یک وعده غذای گیلانی با مزه و طعم واقعی را در یک رستورانی شبیه به رستورانهای بین جاده ای شمال کرده اید، گیلانسرا دقیقا همان جایی است که دنبالش می شد. تجربه مزه کردن یک غذای گیلانی، تجربه ای است که از ذهن هیچ رستورانگردی پاک نخواهد شد.

آدرس: میدان فردوسی، مرکز خرید فردوسی

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 737

به "با تعدادی از مشهورترین رستوران های گیلانی تهران آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدادی از مشهورترین رستوران های گیلانی تهران آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید