اصول بازسازی فضاهای اداری

به گزارش لنجان بلاگ، اصول بازسازی فضاهای اداری

بر خلاف تصور بسیاری از مدیران ، بازسازی ساختمان های اداری یک هزینه اضافی نمی باشد. به این دلیل که یک فضای استاندارد اداری می تواند به بالا رفتن بازده کاری کارمندان یاری فراوانی نماید و از طرفی باعث صرفه جویی در وقت مراجعین خواهد شد که در مجموع رضایت هر دو طرف را به همراه داشته باشد.

اصول بازسازی فضاهای اداری

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بازسازی فضاهای اداری

استفاده صحیح از فضاهای اداری

در بسیاری از طرح های قدیمی اتاق های جدا برای کارمندان در نظر گرفته اند و یا یک پیشخوان عظیم ، بخش کارمندان را از مراجعین جدا نموده است.

ولی برای فضای بین کارمندان چاره ای اندیشیده نشده است. در چنین شرایطی از فضاهای موجود به طرز صحیح استفاده ننموده اند. بازسازی فضاهای اداری و همچنین پارتیشن بندی آن ها به مدیران این امکان را خواهد داد که از فضای موجود بهره وری بیشتری داشته باشند.

به جای استفاده از اتاق های متعدد که قابل تغییر نخواهند بود ، می توانید با استفاده از پارتیشن بندی بازسازی فضاهای اداری خود را شروع نمایید.

یک پارتیشن بندی خوب هم فضای کافی در اختیار کارمندان قرار خواهد داد و هم ارتباط کافی در بین آن ها و مراجعین ایجاد می کند. به این ترتیب در فضا و هزینه ها صرفه جویی می گردد و در نهایت بهره وری و بازدهی نیز افزایش خواهد یافت.

ایجاد فضای مدرن در بازسازی

تعداد زیادی از ساختمان های اداری در دهه های قبلی ساخته شده اند. که شما با ورود به فضای این ادارات حس می کنید که وارد یک فضای کاملا قدیمی شده اید.

فضاهای اداری جدید و مدرن علاوه بر چشم نوازتر بودن، حس بهتری را به مراجعین خواهد داد. فضای اداری مدرن به احتیاجهای افراد توجه بیشتری می کند.

نورپردازی، رنگ و دکوراسیون ادارات نکات بسیار مهمی خواهند بود که متاسفانه معمولا نادیده گرفته می شوند. استفاده از نور طبیعی در کنار نورپردازی درست می تواند بر روی بازدهی کارمندان تاثیر گذار باشد. پس نباید فراموش کنید که فضاهای اداری نیز همیشه احتیاج به تغییر و همچنین بهتر شدن خواهند داشت.

تاثیرات دکوراسیون

طراحی متناسب در درون هر سازمان و اداره ای تاثیر مستقیم در کاهش یا افزایش عملکرد کارکنان آن ادارات می گذارد و اگر این امر به درستی انجام گردد باعث افزایش راندمان کاری، حس آرامش، حس مشارکت و … می گردد. علاوه بر موارد ذکر شده، بازسازی دفتر کار موجب منظم شدن و ساماندهی محیط خواهد شد. استفاده از المان های زیبایی، محیطی دلنشین را جهت کار مهیا و فراهم می کند.

بازسازی فضای اتاق مدیدریت

این اتاق محل طراحی و پی ریزی اهداف و استراتژی های شرکت خواهد بود. که جلسات کاری در این اتاق برگزار می شوند. پس بر این اساس علاوه بر میز کاری برای مدیریت شرکت و بهره گیری از نیم ست جهت نمای جلو میز مدیریت شرکت، باید از میز کنفرانس نیز استفاده گردد تا فضایی بهتر و مطلوب جهت برگزاری جلسات تعبیه شده باشد.

حال اگر در هنگام کار با اتاق مدیریت کوچکی روبرو می باشید، می توانید برای برطرف این کمبود، طراحی میز مدیریت را در چیدمان نوعی قرار دهید تا متصل به میزی تحت عنوان میز جلسات گردد.

استفاده از رنگ ها در بازسازی دکوراسیون اداری

با توجه به زمینه کاری و همچنین فعالیت هر سازمان و اداره ای، باید از رنگ سازمانی آن ها استفاده نمود. اما توصیه ای که در این زمینه باید جدی بگیرید این است که از کاغذ های دیواری متنوعی بهره ببرید. زیرا که می تواند خود را با رنگ سازمانی شما هماهنگ نموده و بهترین جلوه دهی را داشته باشد.

امکان دارد که هر ساختمانی روزی به بازسازی احتیاج داشته باشد و بازسازی فضای اداری نیز از جمله مواردی خواهد بود که در هر مرحله ای از زمان ممکن است احتیاج گردد. میزان انجام بازسازی و همچنین زمان آن بستگی به قدمت ساختمان اداری شما ، متفاوت است.

لذا قبل از این که برای بازسازی اقدام نمایید ، احتیاج است تا در ابتدا از یک متخصص تقاضا کنید که شرایط ساختمان را آنالیز نموده و تخمین بزند بازسازی ساختمان اداری به چه میزان هزینه و زمان احتیاج دارد.

اهداف بازسازی فضاهای اداری

به طور کلی 2 هدف اصلی جهت بازسازی ساختمان اداری وجود دارد:

1- استحکام ساختمان اداری:

هرچه یک ساختمان قدیمی تر باشد به این معنا است که استهلاک مواد اولیه به کار رفته در آن بیشتر و در نتیجه امنیت آن کمتر خواهد شد.

در ساختمان های اداری کارمندان زیادی مشغول به کار هستند و باید محیط کار برای آن ها ایمن باشد. در صورتی که مسئله ای برای هر کدام از آن ها رخ بدهد و شرکت بیمه بداند که این خسارت ناشی از نبودن ایمنی در ساختمان بوده است، مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.

لذا مدیران و مسئولان اداری باید در اولین قدم، بازسازی فضای اداری را با هدف افزایش استحکام ساختمان انجام دهند.

2- زیبایی و نوسازی ساختمان اداری:

هدف دیگر بازسازی ساختمان قدیمی این می باشد که دکوراسیون و همچنین ظاهر آن نیز هماهنگ با به روزترین سبک های طراحی شده باشد که در کنار آن جلوه زیبایی نیز بدهد. در چنین فضایی هم کارمندان روحیه خوبی جهت ادامه کار خواهند داشت و هم فضای ادرای از نظر ارباب رجوع بسیار شیک و رضایت بخش به نظر می رسد.

منبع: رویا مال
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 320

به "اصول بازسازی فضاهای اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول بازسازی فضاهای اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید