شروع طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی ویژه ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش لنجان بلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از شروع طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر فرآورده های خام دامی، ویژه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در استان اطلاع داد.

شروع طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی ویژه ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد

عبدالله بهمنش اضافه کرد: با توجه به افزایش خرید و مصرف فرآورده های خام دامی مانند گوشت سفید و قرمز، طرح ویژه نظارت ماه مبارک رمضان توسط اکیپ های نظارتی دامپزشکی استان همزمان با سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان اجرا می گردد.

وی توضیح داد: در ماه مبارک رمضان تمام مراکز فراوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی، مراکز توزیع، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده دامی، کارگاه های فرآوری و بسته بندی در استان تحت کنترل و نظارت بهداشتی 20 اکیپ ثابت و سیار به استعداد 60 نفر پرسنل در طول مدت شبانه روز قرار خواهند گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به احتمال سوء استفاده بعضی افراد سودجو به ویژه افراد دست فروش و دوره گرد در خصوص عرضه فرآورده های خام دامی غیربهداشتی و ارزان قیمت در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عرضه گوشت قرمز بدون مُهر و لیبل دامپزشکی، گوشت چرخ نموده نامرغوب، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه غیربهداشتی انواع فرآورده خام دامی با خودروی فاقد سردخانه و عرضه فرآورده های بسته بندی شده غیرمجاز و بدون تاریخ فراوری و انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی، مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان و ادارات شهرستان گزارش نمایند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، بهمنش همچنین نسبت به احتمال ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام و... در صورت مصرف فرآورده های خام دامی غیرمجاز هشدار داد و اعلام نمود: شهروندان می توانند گزارش ها و شکایت های خود را به وسیله سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی با شماره تلفن 1512 اطلاع رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 353

به "شروع طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی ویژه ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی ویژه ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید