15 اثر تاریخی استان قم به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش لنجان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بابیان اینکه واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی یکی از طرح های دولت است، گفت: تا به امروز چندین اثر تاریخی در استان به بخش خصوصی واگذارشده و سعی بر این است که تا سرانجام سال 15 اثر دیگر به بخش خصوصی واگذار گردد.

15 اثر تاریخی استان قم به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش خبرنگاران از قم، عیسی رضایی ظهر امروز در شانزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قم که در سالن امام جواد استانداری برگزار گردید، بابیان اینکه با بهره برداری از واحدهای اقامتی در حال احداث، 4 هزار تخت اقامتی جدید در استان ایجاد می گردد، گفت: بر اساس سند اقتصاد مقاومتی که به تصویب رسیده باید از 10 هزار تخت به 30 هزار تخت برسیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم بابیان اینکه احداث این واحدها سبب ایجاد 7 هزار شغل خواهد شد، اضافه نمود: نیمی از گردشگران وارده شده به کشور زائر هستند که به قصد زیارت به حضرت معصومه (س) از استان قم بازدید می نمایند.

رضایی با اشاره به 4 پروژه اقامتی و گردشگری که طی چند ماه اخیر به بهره برداری رسیده است، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها برای نزدیک به 700 نفر اشتغال ایجاد شد.

وی با اشاره به مسائل پیش روی ایجاد واحدهای گردشگری و اقامتی در استان قم گفت: عمده مشکل در این زمینه بحث تسهیلات است که باید در این زمینه یاری هایی از سوی دولت صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم بابیان اینکه بر اساس افق 1404 باید شاهد حضور سالیانه 10 میلیون زائر در استان باشیم، گفت: برای رسیدن به این چشم انداز باید کارگروه ویژه ای در سطح کشور ایجاد گردد و باید زیرساخت های گردشگری را در این زمینه توسعه دهیم.

رضایی بابیان اینکه واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی یکی از طرح های دولت است، گفت: تا به امروز چندین اثر تاریخی در استان به بخش خصوصی واگذارشده و سعی بر این است که تا انتها سال 15 اثر دیگر به بخش خصوصی واگذار گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 179

به "15 اثر تاریخی استان قم به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 اثر تاریخی استان قم به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید