ماموریت فضایی کاملا زنانه با موشک پیشرفته بلواورجین

به گزارش لنجان بلاگ، ایسنا نوشت: شرکت بلو اوریجین میخواهد طی سال آینده، یک ماموریت کاملا زنانه را در فضای زیر مداری به انجام برساند.

ماموریت فضایی کاملا زنانه با موشک پیشرفته بلواورجین

خبر ماموریت کاملا زنانه به وسیله لورن سانچز(Lauren Sanchez)، نامزد جف بزوس(Jeff Bezos)، بنیان گذار شرکت بلو اوریجین(Blue Origin) منتشر شد. سانچز فاش کرد که بزوس میخواهد این ماموریت شش نفره را با وسیله نقلیه زیرمداری نیو شپرد(New Shepard) انجام دهد.

ما هویت پنج مسافر دیگر را نمی دانیم اما به گفته سانچز، آنها زنانی خواهند بود که در دنیا تغییر ایجاد می نمایند، تاثیرگذار هستند و پیامی دارند. تاریخ پرتاب در حال حاضر معین نیست اما سانچز گفت که امیدوار است تا اوایل سال آینده پرواز کند.

بلو اوریجین تا به امروز شش ماموریت زیرمداری سرنشین دار را با نیو شپرد قابل استفاده مجدد انجام داده که از یک تقویت نماینده مرحله اول و یک کپسول خدمه تشکیل شده است. همه این ماموریت ها موفقیت آمیز بوده اند. نخستین مورد از این ماموریت ها که در جولای 2021 پرتاب شد، بزوس را به همراه سه نفر دیگر از جمله برادرش مارک و والی فانک(Wally Funk)، پیشگام هوانوردی به پرواز درآورد.

دومین پرواز سرنشین دار نیوشپرد که در اکتبر 2021 انجام شد، چهار نفر را به مرز نهایی برد. چهار مأموریت سرنشین دار بعدی از هر شش صندلی استفاده کردند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1567

به "ماموریت فضایی کاملا زنانه با موشک پیشرفته بلواورجین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت فضایی کاملا زنانه با موشک پیشرفته بلواورجین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید