سیرانو (Cyrano)؛ یک عاشقانۀ مسحورکننده

به گزارش لنجان بلاگ، سال جاری سال فیلم های موزیکال بوده است و این فرایند همچنان ادامه دارد. بعد از فیلم هایی مثل بر بلندی ها، تیک، تیک ... بوم و داستان وست ساید، حالا جدیدترین فیلم ژانر موزیکال سیرانو است؛ یک درام عاشقانۀ موزیکال که بر مبنای نمایشنامۀ سال 1897 ادموند روستند با نام سیرانو دو برگراک ساخته شده است.

سیرانو (Cyrano)؛ یک عاشقانۀ مسحورکننده

به گزارش خبرنگاران؛ نقش سیرانو را پیتر دینکلیج بازی می نماید. سیرانو مردی است که هم بازی با کلمات را خوب بلد است و هم بازی با شمشیر را، اما فکر می نماید قیافۀ ظاهری اش باعث شده که از عشق رکسان زیبا (با بازی هیلی بنت) محروم بماند. رکسان در اولین نگاه عاشق مردی به نام کریستین (کلوین هریسون) شده است.

داستان فیلم سیرانو واقعا آدم را به یاد نمایشنامه های عاشقانۀ شکسپیر می اندازد. شخصیت ها لباس های قدیمی بسیار زیبایی به تن دارند و احساساتی در قلبشان دارند که هرگز قدیمی نمی شوند. هر احساسی که شخصیت های فیلم دارند را بیننده هم احساس می نماید. به خصوص خود سیرانو که از ابراز عشقش به رکسان هراس دارد احساسات بسیار قابل درکی دارد. او دلش می خواهد که ارزشمند باشد و دوستش داشته باشند؛ و این احساسی است که خیلی ها تجربه نموده اند. کریستین هم رکسان را دوست دارد، اما قدرت بیان خوبی برای ابراز عشقش ندارد.

اشمیت (فیلمنامه نویس) به نحوی عالی همۀ شخصیت ها را پرورش داده و آن ها را کاملا باورپذیر از کار درآورده است. اما کارگردانی جو رایت بیشترین سهم را در درخشش فیلم دارد. رایت در فیلم های قبلی اش همواره یا عالی بوده و یا کاملا شکست خورده است؛ اما این فیلم با حال و هوای عاطفی زیبایی که دارد، قطعا یکی از پیروزی های درخشان اوست. از شیوۀ کارگردانی اش معلوم است که خودش هم کاملا دل به این داستان داده است.

سکانس های موزیکال این فیلم هم به سبکی منحصر به فرد ساخته شده اند. معمولا در فیلم های موزیکال گروه های بزرگ پایکوبی و موسیقی و کر حضور دارند، اما در این فیلم ترانه ها خیلی آرام تر و عمیق تر هستند. همۀ صحنه های موزیکال فیلم درجه یک هستند و تک تک این ترانه های عاشقانه کاملا بر دل مخاطب می نشینند.

فیلمبرداری فیلم واقعا با حال و هوای آن انطباق دارد و هر کدام از فریم ها شبیه یک نقاشی زیبا به نظر می رسد. هم جلوۀ بصری این فیلم عالی است و هم بازی های آن فوق العاده اند. دینکلیج با ظرافت و مهارتی که به کار برده، یکی از برترین بازی های دوران کاریش را در نقش سیرانو ارائه داده است. همدلی و پیوند عاطفی او با شخصیت سیرانو واقعا خیره کننده است. بقیۀ بازیگران هم نقش هایشان را به خوبی ایفا نموده اند.

پردۀ سوم فیلم می توانست قوی تر از این ها باشد، اما با این حال همین بخش از فیلم هم از نظر بصری واقعا مسحورکننده است. این فیلم یک عاشقانۀ فوق العاده با عناصری تراژیک است. این فیلمی است که عشاق حتما باید آن را ببینند تا در جذبۀ تعامل ها و تضاد های میان شخصیت ها غرق شوند.

  • کارگردان: جو رایت (Joe Wright).
  • فیلمنامه نویس: اریکا اشمیت (Erica Schmidt)، بر اساس نمایشنامه ای از ادموند روستند (Edmond Rostand).
  • بازیگران: پیتر دینکلیج (Peter Dinklage)، هیلی بنت (Haley Bennett)، بن مندلسون (Ben Mendelsohn)، کلوین هریسون (Kelvin Harrison) و دیگران.
  • امتیاز: 6.3/10

منبع: comingsoon.net

منبع: فرارو
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1357

به "سیرانو (Cyrano)؛ یک عاشقانۀ مسحورکننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیرانو (Cyrano)؛ یک عاشقانۀ مسحورکننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید