برترین فستیوال های موسیقی اروپا در 2024

به گزارش لنجان بلاگ، قاره سرسبز اروپا علاوه بر معماری های شگفت انگیز قرون وسطایی و طبیعت بسار زیبا، یک جاذبه خارق العاده و مهیج دیگر هم دارد: فستسوال های موسیقی! فرقی نمی کند به موسیقی الکترونیک و راک علاقه دارید یا هوادار گروه های هیپ هاپ هستید در اینجا هر سبک موسیقی رویداد مخصوص به خود را دارد. حتی علاقه مندان به موسیقی کلاسیک اروپایی هم می توانند یک شب موسیقیایی خاطره انگیز را تجربه نمایند! هر یک از کشورهای اروپایی استعدادهای منحصر به فرد خود را دارند که در جشنواره های موسیقی به نمایش می گذارند. برای اطلاع از تاریخ فستیوال های موسیقی اروپا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برترین فستیوال های موسیقی اروپا در 2024

آنچه در این مطلب می خوانید

  • بزرگترین فستیوال های موسیقی اروپا
  • بزرگترین جشنواره موسیقی رایگان در اروپا
  • برترین فستیوال های موسیقی اروپا
  • سوالات متداول

بزرگترین فستیوال های موسیقی اروپا

معین بزرگترین جشنواره موسیقی در اروپا را می توان با معیارهای مختلفی مانند استقبال مردم، تعداد خوانندگان و گروه ها و ظرفیت محل برگزاری سنجید. با این حال، یکی از فستیوال های موسیقی اروپا که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و از بزرگترین جشنواره های این قاره شناخته می گردد، Tomorrowland است. Tomorrowland که در منطقه بوم، بلژیک برگزار می گردد، سالانه صدها هزار هوادار موسیقی الکترونیک را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. این فستیوال با صحنه های بزرگ، موسیقی های الهام بخش و حضور مجموعه از ستاره های شناخته شده، نام خود را به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارترین فستیوال های موسیقی اروپا به ثبت رسانده است.

بزرگترین جشنواره موسیقی رایگان در اروپا

وقتی نوبت به جشنواره های موسیقی رایگان در اروپا می رسد، می توان به فستیوال Fête de la Musique در فرانسه اشاره نمود. این فستیوال رایگان موسیقی اروپایی در سال 1982 آغاز شد، اما اکنون Fête de la Musique که به عنوان روز جهانی موسیقی نیز شناخته می گردد، در شهرهای سراسر قاره از جمله برلین، رم و بارسلون هم برگزار می گردد.

بعلاوه این جشنواره رایگان موسیقی در سراسر شهرهای بزرگ فرانسه ، از سالن های موسیقی گرفته تا پارک های محلی و خیابان های شلوغ و میدان های شهر برگزار می گردد، در Fête de la Musique زبان جهانی موسیقی همراه با جشن به اشتراک گذاشته می گردد. این بزرگترین جشنواره موسیقی رایگان در اروپا از نظر گستردگی و تأثیر فرهنگی است.

برترین فستیوال های موسیقی اروپا

هر یک از شهرهای اروپا در طول سال میزبان رویدادهای بزرگ موسیقی هستند. با فرا رسیدن تابستان این فستیوال ها به اوج خود رسیده و علاقه مندان از سراسر جهان را به سوی خود می کشانند. اگر شما هم هوادار موسیقی پاپ، راک یا هیپ هاپ هستید می توانید با رزرو تور اروپا در این رویدادهای بزرگ جهانی شرکت کنید. در ادامه با معروفترین فستیوال های موسیقی اروپا آشنا می شویم:

جشنواره گلاستونبری - سامرست، انگلستان (Glastonbury Festival - Somerset)

گلستونبری یکی از مشهورترین فستیوال های موسیقی اروپا است و به خاطر ترکیب متنوع و فضای پر جنب و جوشش مشهور شده، این فستیوال در سال 2024 در ماه ژوئن در پنج روز برگزار می گردد. خواننده های افسانه ای مانند بیانسه، جی زی و کلدپلی، همراه تعداد زیادی از هنرمندان دیگر در ژانرهای مختلف از راک تا الکترونیک در این رویداد اجرا دارند. گلستونبری نوید یک تجربه فوق العاده از جشنواره موسیقی اروپایی را برای شرکت نمایندگانی که مایل به گوش دادن به هر سبک موسیقی هستند می دهد. البته تهیه بلیط بسیار سخت است، بنابراین بهتر است از چندین ماه قبل برای دریافت ویزای توریستی شینگن و خرید بلیط فستیوال اقدام کنید.

  • تاریخ برگزاری: 26 تا 30 ژوئن
  • ژانر: چند سبک مختلف

Tomorrowland - بوم، بلژیک؛ از بزرگترین فستیوال های موسیقی اروپا

Tomorrowland، به عنوان بزرگترین جشنواره موسیقی پایکوبی الکترونیکی جهان، دو هفته آخر ماه جولای برگزار می گردد و بزرگترین گروه ها و خوانندگان از تیستو و مارتین گاریکس تا دیوید گوتا و کالوین هریس در آن اجرا دارند. این فستیوال معروف اروپایی با اجراهای مجموعه ای از دی جی ها و نمایش های بصری خیره نماینده همراه است.

  • تاریخ برگزاری: 19 تا 28 ژوئیه
  • ژانر: الکترونیک/پایکوبی

فستیوال موسیقی Primavera Sound - بارسلونا، اسپانیا

Primavera Sound، از بزرگترین فستیوال های موسیقی اروپا و اسپانیا، پارک دل فروم بارسلونا را برای پنج روز به صحنه پایکوبی و موسیقی تبدیل می نماید. برنامه های سال 2024 دارای سرفصل هایی مانند A.G. Cook، FKA Twigs و Lana Del Rey، در کنار حضور مجموعه ای از بازیگران معروف از سراسر جهان است. Primavera Sound با موقعیت ساحلی زیبا و ترکیبی متنوع از سبک های مختلف موسیقی، علاقه مندان از سراسر جهان را به سمت شهر بارسلون می کشاند. برای شرکت در این جشنواره می توانید تور اسپانیا را رزرو کنید.

  • تاریخ برگزاری: 5 تا 9 ژوئن
  • ژانر: Indie/Alternative

جشنواره Sziget - بوداپست، مجارستان

جشنواره بعدی که در فهرست برترین فستیوال های اروپا برای سال 2024 قرار می گیرد، Sziget است که در جزیره زیبای اوبودا در بوداپست برگزار می گردد، این فستیوال در هفت روز اجراهای باورنکردنی را ارائه می دهد. Sziget با سرفصل هایی مانند Halsey، Stormzy و Skrillex، در کنار مجموعه متنوعی از هنرمندانی که موسیقی راک، پاپ و الکترونیک را اجرا می نمایند برگزار و تجربه فرهنگی همه جانبه ای را ارائه می دهد.

  • تاریخ برگزاری: 7 تا 12 مرداد
  • ژانر: چند سبک مختلف

جشنواره Roskilde ، دانمارک

جشنواره Roskilde، یکی از بزرگترین جشنواره های موسیقی اروپا، میراث غنی خود را با هشت روز موسیقی، هنر و سایر فعالیت ها جشن می گیرد. این فستیوال اجراهایی مانند 21 Savage، Pink Pantheress و Kalis Uchis را در کنار مجموعه ای پویا از کنش های بین المللی و محلی در ژانرهای مختلف ارائه داده و یک هفته پر از هیجان و شادی را نوید می دهد.

  • تاریخ برگزاری: 29 ژوئن - 6 جولای
  • ژانر: چند سبک مختلف

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر مقرون به صرفه و به صرفه به اروپا در سال 2024

فستیوال Rock Werchter ، بلژیک

Rock Werchter، جشنواره برتر موسیقی راک بلژیک، در چهار روز با اجراهای هیجان انگیز از بعضی از بزرگترین نام های موسیقی راک و آلترناتیو برگزار می گردد. این فستیوال با سرفصل هایی مانند Pearl Jam، Green Day، و Red Hot Chili Peppers، در کنار مجموعه ای درخشان از هنرمندان مطرح و نوظهور، نوید یک آخر هفته فراموش نشدنی را با موسیقی پرانرژی و می دهد.

  • تاریخ برگزاری: 27 تا 30 ژوئن
  • ژانر: راک / آلترناتیو

فستیوال Exit Festival - نووی ساد، صربستان

از دیگر بزرگترین فستیوال های موسیقی اروپا جشنواره Exit است که در دیوارهای قلعه تاریخی پترووارادین نووی ساد کشور صربستان برگزار می گردد، این فستیوال دوستداران موسیقی را از سراسر جهان برای چهار روز تفریح و شادی بی وقفه گرد هم می آورد. جشنواره Exit سرفصل هایی مانند Baby Lasagna در یوروویژن در کنار مجموعه متنوعی از هنرمندان الکترونیک، راک و هیپ هاپ، تلفیقی بی نظیر از موسیقی، فرهنگ را در مکانی منحصر به فرد ارائه می دهد.

  • تاریخ برگزاری: 10 تا 14 ژوئیه
  • ژانر: چند سبک مختلف

فستیوال پیک نیک الکتریکی (Electric Picnic) - لائویس، ایرلند

در معرفی جشنواره موسیقی بعدی اروپا به کشور ایرلند می رویم. پیک نیک الکتریک که در فضای تماشای Stradbally Estate واقع شده است، سه روز موسیقی، هنر و فرهنگ را با فعالیت های متنوع ارائه می دهد. در این فستیوال موسیقی ایرلندی می توانید افراد معروفی مانند کالوین هریس، ری و کایلی را از نزدیک ببینید. بعلاوه مجموعه ای متنوع از نمایش هنرهای مستقل، الکترونیک و فولکلور باجرا می شوند، الکتریک پیک نیک تجربه ای خاطره انگیز از حضور دریک فستیوال موسیقی اروپایی خواهد بود.

  • تاریخ برگزاری: 16 الی 18 آگوست
  • ژانر: چند سبک مختلف

بیشتر بخوانید

40 غذای خوشمزه کشور های اروپایی | غذاهای اروپایی معروف

جشنواره Collisioni - Barolo، ایتالیا

از دیگر بزرگترین جشنواره های موسیقی در اروپا جشنواره Collisioni است که در شهر مجذوب کننده بارولو در قلب منطقه Piedmont ایتالیا برگزار می گردد. موقعیت مکانی جشنواره که در پس زمینه تاکستان های چرخان و قلعه های تاریخی واقع شده است، ترکیبی بی نظیر از موسیقی، ادبیات و غذاهای مجذوب کننده را ارائه می دهد. در سال 2024 ترکیبی متنوع از هنرمندان را از ژانرهای راک و مستقل گرفته تا جاز و موسیقی جهانی در فستیوال Collisioni ایتالیا داریم. بعلاوه بازیگران مشهور بین المللی و استعدادهای نوظهور در فستیوال حضور پیدا می نمایند.

  • تاریخ: 13 الی 17 ژوئیه
  • ژانر: چند سبک مختلف

فستیوال طلوع خورشید (Sunrise Festival) - کولوبرزگ، لهستان

بدون شک لهستان تنها کشور در اروپا نیست که فستیوال های موسیقی در فضای باز را برگزار می نماید اما جشنواره طلوع آفتاب که سه روز مهمانی بی وقفه در سواحل خیره نماینده بالتیک لهستان را شامل می گردد به قدری مجذوب کننده و است و لحظه های پر جنب و جوش دارد که علاقه مندان به این سبک از قستیوال های موسیقی را از سراسر اروپا و جهان به سوی خود جذب می نماید.

این فستیوال مهیج موسیقی لهستانی، هنرمندان برتر موسیقی بین المللی از جمله جیمز هایپ و لیلی پالمر را در کنار گروهی از دی جی ها و تهیه نمایندگان مشهور گرد هم می آورد. فستیوال Sunrise با برگزار شدن در سواحل آفتابی، نویدبخش یک آخر هفته فراموش نشدنی همراه با موسیقی، پایکوبی، آفتاب و حال وهوای ساحلی می باشد.

  • تاریخ برگزاری: 19 الی 21 ژوئیه
  • ژانر: الکترونیک/پایکوبی

جشنواره Latitude - سافولک، انگلستان

فستیوال Latitude، واقع در حومه روستای شگفت انگیز سافولک، برنامه های متنوعی از موسیقی، هنر، تئاتر و کمدی را در چندین صحنه ارائه می دهد. جشنواره Latitude با سرفصل هایی مانند Lana Del Rey، Vampire Weekend، و The National، در کنار مجموعه ای از آثار مستقل و فولکلور در سال 2024 برگزار می گردد.

  • تاریخ برگزاری: 25 الی 28 ژوئیه
  • ژانر: چند سبک مختلف

جشنواره Bilbao BBK Live - بیلبائو، اسپانیا

برای کسانی که در پی یک جشنواره موسیقی آفتابی در اروپا هستند، بیلبائو، BBK Live را که در پس زمینه خیره نماینده کشور باسک برگزار می گردد ارائه می دهد. در این جشنواره می توانید از تماشای اجراهایی مانند گریس جونز و آرکید فایر لذت برده و بعلاوه طعم برترین غذاهای اروپایی را تجربه کنید.

  • تاریخ برگزاری: 11 الی 13 ژوئیه
  • ژانر: Indie/Alternative

Melt Festival - فروپولیس، آلمان

نام بعدی که در فهرست برترین فستیوال های موسیقی اروپا قرار می گیرد، جشنواره Melt است که در فروپولیس، معروف به شهر آهن در آلمان برگزار می گردد، این فستیوال سه روز شادی را با موسیقی الکترونیک و موسیقیی های مستقل ارائه می دهد. جشنواره Melt با سرفصل هایی مانند Skepta، James Blake و Bonobo، در کنار مجموعه متنوعی از اجراهای الکترونیکی در یک محیط صنعتی منحصر به فرد میزبانی می گردد که دارای صحنه های مسحورنماینده و چیدمان های هنری است.

  • تاریخ برگزاری: 11 الی 13 ژوئیه
  • ژانر: الکترونیک/ایندی

سخن پایانی

حضور در فستیوال های موسیقی اروپا راهی عالی برای تماشا معروفترین خوانندگان جهان در سبک های مختلف موسیقی است. این جشنواره ها در فصل تابستان به اوج خود رسیده و معممولا در کنار سواحل و فضای باز برگزار می شوند. برای حضور در این فستیوال ها و تجربه لحظاتی شاد و تکرار نشدنی می توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

.

بزرگترین فستیوال های موسیقی اروپا 2024 کدامند؟

از جشنواره های موسیقی برتر اروپا در سال 2024 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جشنواره گلاستونبری - سامرست، انگلستان
  • Tomorrowland - بوم، بلژیک
  • Primavera Sound - بارسلونا، اسپانیا
  • جشنواره Sziget - بوداپست، مجارستان
  • جشنواره Roskilde - Roskilde، دانمارک
  • جشنواره خروج - نووی ساد، صربستان
  • Rock Werchter - Werchter، بلژیک

بزرگترین جشنواره موسیقی اروپا کدام است؟

یکی از فستیوال های موسیقی اتحادیه اروپا که به طور مداوم از نظر حضور و به رسمیت شناخته شدن جهانی در بین بزرگترین فستیوال ها قرار گرفته است، Tomorrowland است. Tomorrowland که در بوم، بلژیک برگزار می گردد، سالانه صدها هزار هوادار موسیقی الکترونیک را از سراسر جهان به سوی خود جذب می نماید.

کدام موسیقی در سال 2024 ترند شده اند؟

از موسیقی های ترند شده در سال 2024 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Beautiful Things. Beautiful Things
  • Austin. Dasha
  • Talk talk. Talk talk. Charli xcx
  • Please Please Please. Please Please Please. Sabrina Carpenter
  • The Door. The Door. Teddy Swims
  • Pink Skies. Pink Skies. Zach Bryan
  • Illusion
  • i like the way you kiss me. i like the way you kiss me
منبع: ستاره ونک
انتشار: 2 تیر 1403 بروزرسانی: 2 تیر 1403 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1676

به "برترین فستیوال های موسیقی اروپا در 2024" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فستیوال های موسیقی اروپا در 2024"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید