بازسازی ساختمان قدیمی با کمترین هزینه

به گزارش لنجان بلاگ، بازسازی ساختمان می تواند به معنای هر چیزی باشد از تعمیر و تعویض کابینت ها تا نصب وسایل نوری جدید تا اضافه کردن قسمت های دیگر به آن از نظری دیگر می توان گفت که بازسازی ساختمان قدیمی یک پروژه بزرگ است که می تواند ساده آغاز گردد.

بازسازی ساختمان قدیمی با کمترین هزینه

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

هزینه واقعی برای بازسازی ساختمان به عوامل زیادی بستگی دارد. در واقع بازسازی با توجه به قیمت نیروی کار، مصالح مورد استفاده و حمل و نقل مصالح در نظر گرفته می گردد. بسیاری از جنبه های مختلف خانه شما و همچنین منطقه ای که در آن زندگی می کنید بر هزینه بازسازی و مقاوم سازی تأثیر دارد.

مراحل بازسازی ساختمان قدیمی

طراحی و برنامه ریزی: قبل از بازسازی لازم است نقشه بازسازی ساختمان قدیمی تهیه کنید. این نقشه شامل مناطق جدید است.

باربری و مقاومت: بازسازی شما نباید هیچ عضو سازه ای را به خطر بیاندازد، به ویژه در خانه های قدیمی که اغلب دیوار باربر وجود دارد، این دیوار باید دست نخورده بماند.

مراحل بازسازی

تخریب: تخریب و از بین بردن بخش هایی از خانه برای ایجاد فضای جدید را آغاز کنید.

برق و لوله کشی: بخش های حیاتی همانند سیم های برق و لوله کشی در هنگام تخریب دیوارها باید به شکل مهندسی و ایمن از بستر کار جمع شوند.

پنجره ها: نصب پنجره جدید تقریباً همواره در یک پروژه بازسازی خانه مورد مهم و چالش برانگیز است.

نقاشی و تزئین دیوارها: رنگ آمیزی ساختمان دیوارهای داخلی و یا استفاده از کاغذ دیواری می تواند برحسب علاقه اجرا گردد.

کف پوش: کف پوش نهایی شما می تواند از لمینت، پارکت یا سرامیک باشد، انتخاب متریال کف پوش به دکوراسیون منزل و ظاهر خانه شما بستگی دارد.

ایده برای بازسازی ساختمان قدیمی

قبل از انجام عملیات بازسازی ساختمان قدیمی، در صورت عدم تعویض شیرآلات، لوله کشی ها و برق کشی خانه از سالم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.

اگر کار بازسازی ساختمان را به شرکت ها و پیمانکاران متخصص در این زمینه واگذار می کنید حتما قبل از انجام عملیات به طور کاملا رسمی قرارداد بازسازی خانه را تهیه و به امضای طرفین برسانید تا ملزم به اجرای آنچه توافق شده است باشند.

ایده برای بازسازی ساختمان قدیمی

بهتر است در صورت بازسازی های ریشه ای اعضای خانواده را در محل دیگری ساکن نمایید و در صورت احتیاج ساختمان را تخلیه یا لوازم منزل را به صورت بسته بندی شده در یکی از اتاق ها قرار دهید.

در تهیه متریال و مصالح مورد احتیاج قبل از انجام فرایند بازسازی دقت داشته باشید که تا جایی که بودجه اجازه می دهد مواد با کیفیت تر و به روزتری خریداری نمایید.

در صورت انجام فرایند بازسازی به دست خودتان، قبل از آغاز عملیات، مطالعات و آگاهی های خود را در این زمینه افزایش دهید. به کارگیری یک کارگر با تجربه نیز می تواند یاری بزرگی در انجام عملیات بازسازی باشد.

نکات مهم در بازسازی ساختمان قدیمی

بعضی نکات مهم در بازسازی ساختمان و بازسازی ساختمان قدیمی با کمترین هزینه مرحله تخریب است. تخریب از جهات مختلف یک مرحله حساس در بازسازی خانه های قدیمی است زیرا در این مرحله اگر ملاحظات و دقت های لازم معمول نگردد و به ویژه از کارگران ماهر و با تجربه در این امور استفاده نگردد بیم آن می رود که مخاطرات جدی جانی و اقتصادی اتفاق بیفتد. این تهدیدها باید مورد نگرش و تامل مجریان قرار بگیرد. مضافاً به اینکه عملیات بازسازی معمولاً موجبات زحمت و آزاد و اذیت همسایه ها را فراهم می سازد و در بعضی موارد باعث ایجاد صدمات و خسارات به واحدهای فوقانی یا تحتانی همان ساختمان و یا ساختمان های مجاور خواهد شد. این قبیل صدمات می تواند از نوع روحی و عصبی و یا سلب آسایش و یا حتی بر حسب مورد موجب آسیب های جانی و لطمات جبران ناپذیر نیز بگردد.

بازسازی ساختمن قدیمی با کمترین هزینه

برای بازسازی ساختمان قدیمی با کمترین هزینه همواره لازم نیست برای تغییر، هزینه گزاف پرداخت کنید. دکوراسیون منزل شما می تواند با تغییرات ساده ای مثل چیدمان صحیح وسایل خانه اعم از مبل، کمد و کتابخانه تغییر زیادی کنید. در این میان ایده ها و خلاقیت هایی نیز وجود دارند که به تغییر دادن دکوراسیون منزل با کمترین هزینه یاری می نمایند.

هارمونی رنگ ایجاد کنید: به رنگ بندی فضای خانه توجه کنید در صورت احتیاج تغییرات ساده ایجاد کنید مثلاً روکش کوسن ها و جایگاه ها را تغییر دهید و با رنگ آمیزی دلخواه دیوار و وسایل چوبی منزل به محیط زندگی تان انرژی ببخشید.

به اتاق خوابتان توجه ویژه کنید: اتاق خواب شما محل استراحت روزانه شما است، مهم است که با ورود به آن حس آرامش را داشته باشید و محیط آن برای شما خسته نماینده نباشد، تغییر رنگ در و دیوارها، استفاده از یک قالیچه روی زمین و یا نصب پوسترهای دلخواه می تواند فضای دل نشینی برای شما بسازد.

تعمیر و نوسازی وسایل خانه: این بخش احتیاج به اندکی خلاقیت دارد و به لطف اینترنت، شما با داشتن اندکی ذهن کنجکاو و جستجوگر ایده های بی نظیری را خواهید یافت. اصطلاحی که در این باره به کار گرفته می گردد DIY است که مخفف کلمه Do it yourself به معنی خودت انجام بده است. وب سایت ها و کانال های زیادی در شبکه های اجتماعی به منظور آموزش ساخت و نوسازی وسایل مختلف وجود دارند برای مثال می توانید نگاهی به سایت فارسی زبان ساختنی ­ها بیندازید.

منبع: رویا مال
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 314

به "بازسازی ساختمان قدیمی با کمترین هزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان قدیمی با کمترین هزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید