انتشار نسل نو پیغام رسان سروش پلاس

به گزارش لنجان بلاگ، نسل پنجم پیغام رسان سروش پلاس با بازطراحی بنیادین معماری و تکنولوژی این پیغام رسان در هفته نخست آذرماه منتشر شد.

انتشار نسل نو پیغام رسان سروش پلاس

با کوشش معماران فنی و مهندسین تیم سروش پلاس در بستر زیرساخت های موجود کشور، نسل پنجم این پیغام رسان با هدف ارتقای خدمات رسانی، افزایش سرعت عملکرد در آپلود و دانلود و بهبود سطح امنیت شبکه در اختیار کاربران قرار گرفته است؛ علاوه بر این، اکنون با به کارگیری بستر مقیاس پذیر در زیرساخت پیغام رسانی، امکان میزبانی تا 200 میلیون کاربر و ارائه امکانات و ویژگی های متنوع نرم افزار را فراهم نموده است.

این پیغام رسان با 28 میلیون کاربر و با برخورداری از امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با اینترنت یک سوم، ارسال پیغام از جمله پیغام های ویدیویی، صوتی و متنی در چت خصوصی، گروه ها و کانال ها، پرداخت درون کانالی فروشگاهی، دستیار صوتی، پستچین محتوایی و... تصمیم به توسعه و توسعه زیرساخت فنی به جهت بهبود هرچه بیشتر امکانات خود گرفت.

نسل پنجم پیغام رسان سروش پلاس را از اینجا دانلود کنید.

فن آوری یک پیغام رسان بسیار پیچیده و با 39 تکنولوژی مختلف در ارتباط است؛ تعدادی از این تکنولوژی ها، به اصطلاح تکنولوژی های های ـ تک (High-Tech) را شامل می شوند که احتیاجمند دقت و آنالیز بالایی برای تغییر و توسعه هستند. از این رو توسعه دادن یک پیغام رسان، صرفاً به معنای ارائه تنها یک محصول نیست؛ هم زمان با توسعه یک پیغام رسان باکیفیت، فن آوری های دیگری نیز توسعه می یابد که به صنعت آی تی یک کشور یاری خواهد نمود. از طرفی توسعه یک پیغام رسان یک روند بسیار پیچیده است، از احتیاج به توسعه سرویس ها و کلاینت های مختلف گرفته تا پیچیدگی سامان دهی فضای ذخیره اطلاعات و فایل ها و تامین امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران؛ از سوی دیگر توسعه و تغییر ساختار فنی و درونی یک پیغام رسانی که مدت ها در دست کاربران مورد استفاده بوده و روزانه میلیون ها نفر در آن در حال فعالیت هستند و هزاران گیگابایت دیتا و اطلاعات را روی سرورهای خود نگه می دارد، سختی کار را دو چندان می نماید.

در نسل تازه سروش پلاس از پروتکل تازهی استفاده شده که به طور خاص برای پیغام رسانی بهینه سازی شده است و به همین علت مزایایی نسبت به سایر پروتکل های ارتباطی دارد؛ برای مثال ظرفیت اتصال بر ثانیه در نسخه تازه بسیار بالاتر است و هم زمان پهنای باند کمتری استفاده می نماید. معماری نوین نسل پنجم سروش پلاس نیز این امکان را فراهم نموده تا این پیغام رسان علاوه بر میزبانی کاربران ایرانی، برای حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی نیز آمادگی داشته باشد. این معماری در سطح سرورهای داده نیز مقیاس پذیر شده است، به طوری که اطلاعات کاربران در چندین پایگاه داده مجزا از هم ذخیره می گردد تا امنیت پیغام رسان و حریم خصوصی کاربران در بالاترین سطح ممکن تامین گردد.

در نسل پنجم سروش پلاس علاوه بر بهبود رابط کاربری اندروید، نسخه وب نیز برای استفاده کاربران رایانه های شخصی و IOS نیز ارائه شده تا خدمات رسانی با برترین کیفیت و بالاترین سطح پوشش انجام گردد.

از جمله تغییرات ایجاد شده در نسل تازه سروش پلاس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بازطراحی بنیادین معماری و تکنولوژی پیغام رسان برای افزایش سرعت و کیفیت
  • امکان مشخص و تغییر سطح دسترسی مدیران در گروه و کانال
  • افزایش کیفیت تماس صوتی و تصویری
  • امکان ساخت گروه عمومی و خصوصی
  • امکان فعال سازی امضای اتوماتیک پست های کانال
  • امکان شخصی سازی کامل دسته بندی های تبادل نظر
  • امکان منشن کردن افراد در گروه
  • امکان ارسال و نمایش عکس و فیلم به شکل آلبوم و تک در گروه و کانال
  • امکان حذف و اضافه کردن مخاطبین به صورت درون برنامه ای
  • امکان ارسال پیغام ویدیویی در تبادل نظرها
  • امکان ارسال ایموجی متحرک
  • ارسال ساخت نظرسنجی به صورت نا شناس

دانلود و دریافت نسل تازه این پیغام رسان و بهره مندی از امکانات آن به وسیله سایت رسمی سروش پلاس و بازارهای داخلی مانند کافه بازار و مایکت امکان پذیر است.

منبع: انتخاب
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1556

به "انتشار نسل نو پیغام رسان سروش پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار نسل نو پیغام رسان سروش پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید