کانادا به دنبال راهی برای لغو قرارداد تسلیحاتی با عربستان می شود

به گزارش لنجان بلاگ، نخست وزیر کانادا برای اولین بار خاطرنشان کرد که این کشور به دنبال راهی برای خروج از معامله تسلیحاتی چندین میلیارد دلاری با عربستان است.

کانادا به دنبال راهی برای لغو قرارداد تسلیحاتی با عربستان می شود

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در مصاحبه با شبکه سی تی وی برای اولین بار خاطرنشان کرد که به دنبال راه خروجی از معامله تسلیحاتی 13 میلیارد دلاری با عربستان است. این اظهارات ترودو نشان دهنده تشدید موضع وی در قبال عربستان است. این قرارداد 13 میلیارد دلاری شامل فروش خودروهای زرهی به عربستان است.

ترودو پیشتر اعلام نموده بود اگر به این نتیجه برسد که از این سلاح ها در راه های نادرست استفاده می گردد مجوز صادرات آن را لغو خواهد نمود. ترودو به شبکه سی تی وی گفت: ما مجوزهای صادرات را آنالیز می کنیم تا ببینم آیا راهی برای عدم صادرات این سلاح ها به عربستان می یابیم یا نه.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مخالفان سیاسی در کانادا خواستار لغو این قرارداد به دلیل جنایت قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی و مشارکت عربستان در جنگ یمن هستند. از زمانی که کانادا از شرایط حقوق بشر در عربستان انتقاد کرد روابط دو کشور دچار تنش شده است.

منبع: خبر فوری
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 177

به "کانادا به دنبال راهی برای لغو قرارداد تسلیحاتی با عربستان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا به دنبال راهی برای لغو قرارداد تسلیحاتی با عربستان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید