پمپئو متحدان اروپایی را به طرفداری از حکومت ایران متهم کرد

به گزارش لنجان بلاگ، وزیر خارجه آمریکا متحدان اروپایی واشنگتن را به دلیل حمایت علنی از حکومت ایران به باد انتقاد گرفت.

پمپئو متحدان اروپایی را به طرفداری از حکومت ایران متهم کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شامگاه پنج شنبه در یک کنفرانس خبری که متعاقب نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار گردید، با انتقاد شدید از متحدان اروپایی واشنگتن مدعی شد در حالی که مقامات آلمان، فرانسه و انگلیس در محافل خصوصی حمایت خود را از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ابراز نموده بودند، در نهایت بطور علنی جانبداری از حکومت ایران را برگزیدند.

پمپئو در جریان سخنرانی خود در شورای امنیت گفت: ما هرگز اجازه نخواهیم داد جمهوری اسلامی ایران سلاح اتمی در اختیار داشته باشد.

وی پس از انتقاد از سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس- بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی- را ستود و ادعا کرد که این کشورها با نمایش جرأت و اتحاد خود در اعلام هشدار نسبت به خطر ایران، سزاوار تمجید و تحسین هستند.

وزیر خارجه آمریکا در توجیه این توجه ویژه واشنگتن به شورای همکاری خلیج فارس به بیانیه نهم آگوست این شورا خطاب به سازمان ملل اشاره نمود؛ بیانیه ای که خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی بین المللی علیه ایران شده بود.

لازم به ذکر است که شامگاه پنج شنبه (بیستم آگوست) دولت آمریکا درخواست رسمی خود برای بازگشت تمام تحریمهای سازمان ملل علیه ایران را به ریاست شورای امنیت ارائه کرد؛ درخواستی که با مخالفت آشکار سایر اعضای این شورا روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 559

به "پمپئو متحدان اروپایی را به طرفداری از حکومت ایران متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو متحدان اروپایی را به طرفداری از حکومت ایران متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید