پروژه بهشت آباد تا زمان رفع مسائل اجرایی نمی شود

به گزارش لنجان بلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: پروژه بهشت آباد در حال حاضر به علت مسائل به وجود آمده متوقف شده است و تا زمانی که این مسائل حل و فصل نشود قرارگاه خاتم الانبیا اجرای پروژه را آغاز نمی کند.

پروژه بهشت آباد تا زمان رفع مسائل اجرایی نمی شود

سردار سعیدمحمد 26 خردادماه در جمع اعضای شورای استان، خانه کشاورز و فعالان حوزه آب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا یک مجموعه رسالت محور است، اظهار کرد: این قرارگاه در سال 68 بر اساس نیاز کشور به نیروهای متخصص برای اجرای پروژه های بزرگ شکل گرفت و به نوعی رقیب شرکت های بزرگ بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با تأکید بر اینکه کارنامه این مجموعه در طول 30 سال گذشته درخشان است، گفت: 40 درصد تولید بنزین کشور توسط پروژه های اجرایی این قرارگاه در کشور تأمین می شود و در زمانی که کشور مورد تحریم بنزین قرار گرفت پروژه ستاره خلیج فارس به دست توانمند متخصصان این قرارگاه احداث و مشکل کمبود بنزین در کشور رفع شد و امروز بنزین به کشورهای همسایه صادر می شود.

وی افزود: تولید 150 میلیون متر مکعب گاز شیرین، اجرای 6 فاز پارس جنوبی، اجرای 4 هزار کیلومتر راه آهن، ساخت 50 درصد مخازن سدهای کشور، اجرای 900 کیلومتر آزادراه، اجرای 5300 کیلومتر خطوط انتقال نفت و گاز، احداث 80 درصد اسکله ها و بنادر کشور از جمله مهم ترین اقدامات قرارگاه خاتم الانبیا در طول 30 سال اخیر بوده است.

سردار محمد با اشاره به اینکه رسالت ما بهبود بخشیدن شرایط معیشتی و رفاهی مردم ایران است، تأکید کرد: قطعا ما عملی را انجام نمی دهیم که برای مردم مسئله ای ایجاد کند، دغدغه های مردم چهارمحال و بختیاری در موضوع بهشت آباد دغدغه ما نیز است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا یادآور شد: نقش این قرارگاه در پروژه های مختلف متفاوت است، در اجرای پروژه سد و تونل بهشت آباد نقش قرارگاه خاتم الانبیا پیمانکاری است و طراحی پروژه و ارزیابی های مختلف توسط کارفرما اجرا شده بود و ما احساس می کردیم پیوست های این طرح آماده شده است.

وی با بیان اینکه تاج سد بهشت آباد به دلیل تأمین آب یزد و کرمان از سدخرسان تا حدودی کاهش یافت، اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر به علت مسائل به وجود آمده متوقف شده است و تا زمانی که این مسائل حل و فصل نشود قرارگاه خاتم الانبیا اجرای پروژه را آغاز نمی کند.

سردار محمد با تأکید بر اینکه منافع استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان باید در پروژه سد و تونل بهشت آباد درنظر گرفته شود، مطرح کرد: مسائل و دغدغه ها باید در جلسات کارشناسی وزارت نیرو مطرح شود، قرارگاه خاتم الانبیا آمادگی دارد طرح های این پروژه را مجددا با حضور کارشناسان خبره این حوزه بررسی کند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: به غیر از این قرارگاه هیچ پیمانکاری توانایی انجام پروژه بهشت آباد را ندارد، مردم نگران تضییع خود نباشند، تا زمانی که اجماع در جلسات کارشناسی صورت نگیرد این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا نمی شود.

وی در سرانجام با بیان اینکه چالش آب در بسیاری از استان های کشور وجود دارد، شرح داد: اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش های نوین آبیاری می تواند میزان آب مصرفی را در بخش کشاورزی کاهش دهد، کشاورزان باید آموزش های لازم را در این خصوص فرا بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 434

به "پروژه بهشت آباد تا زمان رفع مسائل اجرایی نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه بهشت آباد تا زمان رفع مسائل اجرایی نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید