ووهان چین پس از دو ماه قرنطینه: تعداد مبتلایان تک رقمی شد

به گزارش لنجان بلاگ، فرایند کاهشی نتیجه هفته ها اقدامات دقیق برای کنترل رفت و آمد مردم، ترافیک، قوانین محدود کننده شهری و قرنطینه یک شهر 11 میلیون نفری است.

ووهان چین پس از دو ماه قرنطینه: تعداد مبتلایان تک رقمی شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین در روز گذشته از شناسایی 8 مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان هوبی اطلاع داد. این اولین باری است که پس از ظهور کووید 19 در استان هوبی، میزان مبتلایان عددی تک رقمی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شناسایی 8 فرد آلوده در حالی صورت می گیرد که مقامات محلی با احتیاط و به شکلی سخت گیرانه آغاز به باز کردن بعضی از صنایع کلیدی، دفاتر و ادارات نموده اند.

کمیسیون بهداشت ملی چین در روز پنج شنبه بیان کرد: ووهان مرکز استان هوبی، در روز گذشته از شناسایی 8 فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا اطلاع داده است.

در حالی که ویروس به سرعت در تمام دنیا شیوع می یابد، گسترش آن در چین در 7 روز گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. این فرایند کاهشی نتیجه هفته ها اقدامات دقیق برای کنترل رفت و آمد مردم، ترافیک، قوانین محدود نماینده شهری و قرنطینه یک شهر 11 میلیون نفری است.

عکس هوایی از خیابان های شهر ووهان- 10 مارس 2020- شهردر قرنطینه است/ عکس: AFP

در خارج از استان هوبی نیز 7 کیس مبتلا شناسایی شده که 6 نفر از آنها از خارج به چین رفته اند.

استان گوانگ دونگ 3 مورد از مسافران مبتلا را شناسایی نموده است. 2 مورد از مسافران مبتلای در استان گانسو و یک از آنها در استان هنان به ثبت رسیده اند.

شناسایی 15 مورد آلوده به ویروس در چین کاهش چشمگیری را نسبت به 24 مورد مبتلا در روز سه شنبه نشان می دهد.

با این آمار، تعداد موارد مبتلا به کرونا در سرزمین اصلی چین به 80 هزار و 793 نفر می رسد. تا روز سه شنبه حدود 60 هزار و 793 نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند. این آمار حکایت از بهبود 80 درصدی کل مبتلایان دارد.

در سرانجام روز چهارشنبه، میزان کل جان باختگان کرونا در چین به 3 هزار و 169 نفر رسید. میزان جان باختگان کرونا در روز چهارشنبه 11 نفر بیشتر از روز سه شنبه برآورد شد. 7 نفر از جان باختگان در ووهان و 3 نفر از دیگر مناطق استان هوبی بودند. یک مرگ نیز در خارج از استان هوبی رخ داد.

پیپل دیلی روزنامه حزب کمونیست چین در سرمقاله خود هشدار داد: اگرچه شمار مبتلایان در چین در حال کاهش است، اما شرایط همچنان سخت است و خطر شیوع بیشتر وجود دارد.

چین با کند شدن فرایند شیوع ویروس در حال راه اندازی مجدد کارخانه ها و مشاغل است. کارخانه ها و کسب و کارهای چین در هفته های گذشته تحت تاثیر سیاست های مهار کرونا آسیب دیده اند. سیاست های مقابله با کرونا پس از سال نوی قمری چین مانع از مسافرت و بازگشت میلیون ها انسان به سر کارشان در استان هوبی شده است.

فعالیت کارخانه ها در ماه فوریه (ماه بهمن) به بدترین سطح خود در ماه فوریه رسید. بعضی از کارخانه ها در ماه گذشته با کاهش اقدامات مهار کرونا مجددا فعال شدند. کارشناسان و تحلیلگران انتظار ندارند فرایند فعالیت کارخانه ها تا سرانجام ماه آوریل (اردیبهشت) به حالت عادی بازگردد.

بازدید رئیس جمهور چین از شهفرایندان قرنطینه ووهان که مرکز شیوع بیماری کرونای جدید در دنیا است/ او برای شهفرایندان قرنطینه شهر دست تکان می دهد- 10 مارس 2020/ عکس:رویترز

خطوط هوایی در هفته های گذشته به شدت آسیب دیدند. خطوط هوایی چینی از ضرر 20.96 میلیارد یوانی خود در ماه فوریه (بهمن) اطلاع دادند.

سازمان حمل و نقل هوایی چین بیان کرد:مجموع مسافران خطوط هوایی در ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود84.5 درصد کاهش یافته است.

روزنامه چاینا دیلی نیز در سرمقاله خود نوشت: مقامات محلی باید تمام کوشش خود را برای بازگشت مردم به سر کار انجام دهند.

دو زن ماسک پوش چینی خارج از یک اداره در پکن- 11 مارس 2020/ عکس: رویترز

این روزنامه نوشت: بسیاری از مشاغل هنوز با کمبود نیروی کار و مشکل در زنجیره تامین روبرو اند.

به نوشته این روزنامه، شیوع کرونا فشار زیادی به شرکت های کوچک و متوسطه به ویژه در بخش خدمات وارد نموده و تاخیر بیشتر می تواند به ورشکستگی بیشتر منجر شده و ثبات اجتماعی را به خطر اندازد.

--

بیشتر بخوانید:

مردم در یک شهر قرنطینه چه می نمایند(+عکس)/ ووهان در محاصره کرونا

شیوع ویروس اسرارآمیز در چین/ 11 میلیون نفر در شهر ووهان قرنطینه شدند

قرنطینه ووهان چین: مردم چگونه غذا می گیرند؟/ تحویل غذا خطر دارد

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 243

به "ووهان چین پس از دو ماه قرنطینه: تعداد مبتلایان تک رقمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ووهان چین پس از دو ماه قرنطینه: تعداد مبتلایان تک رقمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید