وزیر کار خاطرنشان کرد: اشتغال 550 هزار نفر در سال 1398

به گزارش لنجان بلاگ، وزیر کار گفت: با تحلیل اشتغال 550 هزار نفره سال 1398 به این نتیجه می رسیم، بخش قابل توجهی از ایجاد اشتغال در کشور عمدتا از راهنمایی و نظارت دولت حاصل شده است.

وزیر کار خاطرنشان کرد: اشتغال 550 هزار نفر در سال 1398

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در نشست ویدئو کنفرانس با معاونین و مدیران کل استانی، شفافیت و مبارزه با فساد را محور اصلی فعالیت ها و در رأس همه امور این وزارتخانه دانست و گفت: فعالیت های مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همه سطوح ستادی و استانی باید در شفاف ترین شکل ممکن انجام گردد.

وی با بیان اینکه فعالیت مجریان باید آشکار و برای مردم محسوس باشد، گفت: مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها باید اصل کار خود را بر مردم داری، خدمت به جامعه، مشارکت و ارتباط با مخاطبان هدف و مبارزه با فساد قرار دهند.

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر مدیران کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ها با تمامی سطوح مردم و جامعه کارگری و کارفرمایی، توضیح داد: مدیران باید مسائل مردم را بشنوند، در فضای مجازی حاضر و در حوزه کاری خود جوابگو باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: مدیران کل استان ها، سفیرانی هستند که خدمات مجموعه این وزارتخانه را به مردم اطلاع رسانی و با دریافت و تبادل اطلاعات، آگاهی بخشی را در جامعه ترویج می نمایند.

شریعتمداری در این نشست از مدیران کل استان ها خواست تعامل و ارتباط خود را با نمایندگان مجلس، استانداران، ائمه جماعت و دیگر مسئولان گسترش دهند.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به نامگذاری سال 99 به عنوان سال جهش فراوری، 33 برنامه در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 8 سرفصل ارائه شده که باید سرلوحه همه مدیران کل استان ها قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ارائه مطلوب خدمات دولت و اطلاع رسانی آن به مردم تاکید نمود و آن را امید آفرین خواند و گفت: کار برای خدا و خدمت به خلق منت ندارد و باید کریمانه باشد، اگر می گوئیم خدمات را منتشر کنید برای ایجاد امید و رفع کردن یأس و خاموش کردن صدای کسانی است که همیشه بر طبل نا امیدی می کوبند.

وی گفت: در سال خاتمهی دولت باید از تمام ظرفیت ها برای انعکاس اقدامات صورت گرفته، استفاده گردد.

شریعتمداری بر توسعه دولت الکترونیک، جلوگیری از مراجعه حضوری مردم و فراهم شدن زیرساخت های لازم تاکید نمود.

وی با بیان اینکه خاتمه دادن به همه پروژه های نیمه تمام هدف این وزارتخانه است، گفت: برای یک سال به جامانده دولت برنامه های مشخصی دارم که بر اساس اولویت ها پیگیری می کنم.

شریعتمداری تاکید نمود: تمام کوشش خود را به کار می بندیم تا همه پروژه ها در این فرصت محدود به نتیجه برسد.

کارورزی، مشوق های بیمه ای و یارانه دستمزد مهمترین ابزارهای کاهش هزینه های اشتغال

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به احتیاج اقتصاد کشور به سرمایه گذاری باید شرایطی فراهم کرد که منابع مردم به سمت فعالیت های فراوریی، اشتغال زا و فراوری کالا و خدمات راهنمایی گردد.

وی تشریح کرد: با تحلیل اشتغال 550 هزار نفره سال 1398 به این نتیجه می رسیم، بخش قابل توجهی از ایجاد اشتغال در کشور عمدتاً از راهنمایی و نظارت دولت حاصل شده است.

شریعتمداری گفت: یکی از اقداماتی که در زمینه رشد مالی و اشتغال کشور می تواند مؤثر باشد فعال کردن کارگروه اشتغال استان و ابلاغ مرحله پنجم اشتغال روستایی است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها خواست مجموعه منابعی که به ایجاد اشتغال منجر شده را در قالب دفترچه ای منتشر و نسبت به اطلاع رسانی اقدامات در سطح استان اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه کارورزی، مشوق های بیمه ای و یارانه دستمزد مهمترین ابزارهای کاهش هزینه های اشتغال در کشور است بر توجه ویژه به این موارد تاکید نمود و حمایت و توجه به مهارت آموزی در استان ها را خواهان شد.

شریعتمداری با اعلام اینکه در حوزه کارآفرینی زمینه لازم برای تشکیل باشگاه کارآفرینان در 20 استان دیگر فراهم شده است، گفت: تا خاتمه سال باید همه استان ها این باشگاه ها را تشکیل دهند و تا حد ممکن در کسب و کارهای جدید از نیروهای جوان استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 558

به "وزیر کار خاطرنشان کرد: اشتغال 550 هزار نفر در سال 1398" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کار خاطرنشان کرد: اشتغال 550 هزار نفر در سال 1398"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید