نهضت نصیب آموزشی یکسان گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است

به گزارش لنجان بلاگ، تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام بچه ها حق دارند از امکانات آموزشی مناسب بهره مند شوند گفت نهضت نصیب آموزشی یکسان گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است.

نهضت نصیب آموزشی یکسان گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، رضوان حکیم زاده در وبینار تخصصی نهضت نصیب آموزشی یکسان که صبح امروز با حضور مدیران کل استان های مازندران و سیستان و بلوچستان و تیم معاونت آموزش ابتدایی این دو استان برگزار گردید، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: باید شرایطی ایجاد گردد تا بین یادگیری در مناطق دوردست و پایتخت نشین تفاوتی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار در شکل کلان بر یادگیری دانش آموزان اضافه کرد: باید انرژی خود را صرف عواملی کنیم که شرایط تغییر و بهبود را داشته باشند.از جمله نقش معلم، جو مدرسه و ایجاد انتظارات بالا برای یادگیری که در این امر بسیار موثر هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نهضت نصیب آموزشی یکسان را گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی برشمرده و توضیح داد: برای اجرای این برنامه 499 شهرستان و منطقه را بر اساس 7 شاخص توسعه یافتگی مورد آنالیز و شناسایی قرار دادیم تا برنامه ریزی ها براساس شناخت در واحدهای خرد انجام گردد.

حکیم زاده یکی از ویژگی های مثبت این نهضت را مشارکتی بودن آن دانسته و اظهار کرد: در این برنامه از تجارب و یاری اختصاصی همکاران استفاده می کنیم.در اجرای این طرح نبایداز مشارکت خانواده ها غافل شد و نگرش خانواده ها را نیز باید نسبت به مقوله یادگیری تغییر دهیم.

وی راستا بهبود شرایط در بستر بنیان های آموزش و پرورش را بناکردن برنامه های اساسی در حوزه ابتدایی خوانده و تأکید کرد: مناطق و شهرستان ها در اجرای این طرح باید بر اساس شاخص های عملکردی شناسایی شوند.در این طرح درنظر داریم تا دانش آموزان بهتر از قبل عمل نمایند و بیشتر از گذشته یاد بگیرند.

این مقام مسئول اعلام کرد: در ارتقای شاخص های یادگیری، داشتن فرهنگ و انتظار بالای آموزشی بیشتر از برخورداری و ثروت تأثیرگذار است.اگر ارتقای کیفیت آموزشی به یک فرهنگ عمومی تبدیل گردد و مشارکتهای برون سازمانی را جذب کنیم و از طرفی در مدرسه بتوانیم دیدگاه خانواده ها را تغییر دهیم، می توانیم به ایجاد شرایط یکسان یادگیری برای همه مناطق امیدوار باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1030

به "نهضت نصیب آموزشی یکسان گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهضت نصیب آموزشی یکسان گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید