نحوه محاسبه افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد

به گزارش لنجان بلاگ، مدیرکل امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی جزئیات و مکانیسم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تشریح کرد.

نحوه محاسبه افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مدیرکل امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی جزئیات و مکانیسم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تشریح کرد.

ناهید حیدری در این باره اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به منظور ارتقای سطح معیشت مستمری بگیران و وفق بند ب ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه، متناسب سازی حقوق را در دستورکار خودش قرار داد.

وی اضافه کرد: پس از تامین بار اقتصادی اجرای این طرح عظیم که آن هم وفق بند 3 ماده 7 قانون برنامه ششم توسعه و پرداخت بخشی از مطالبات تامین اجتماعی از دولت بود، آنالیز و جمعبندی سناریو های مختلف برای متناسب سازی شروع و کارگروه های متعددی تشکیل شد و خروجی آن مشخص نحوه افزایش و متناسب سازی حقوق بود.

مدیرکل امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بر این اساس، میزان این افزایش بر اساس دو شاخص سابقه پرداخت حق بیمه و ضریب دستمزد مستمری در زمان برقراری مستمری مشخص می گردد. ضریب دستمزد مستمری تابعی از میزان مستمری استحقاقی بر روی حداقل دستمزد زمان برقراری مستمریهاست.

حیدری اضافه کرد: به این محاسبات، ضریب ترغیب را هم اضافه کردیم، زیرا کلیه مبادلات و تعهدات در صندوق های بیم های تابع دو شاخص است؛ یکی میزان پرداخت حق بیمه و دیگری سنوات پرداخت حق بیمه؛ لذا برای آن ها که با سقف سوابقی و یا حق بیمه ما به جمع بازنشستگان پیوستند به عنوان ضریب ترغیب یک محاسبات خاص دیگری انجام دادیم و رقمی را هم علاوه بر فرمول یاد شده برای آن ها که بالای 25 سال سابقه تا 35 سال سابقه داشتند، اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه خروجی متناسب سازی به این شکل شد که حقوق حداقل بگیران با 35 سال سابقه که میزان مستمریشان در اسفند 98 بالغ بر یک میلیون و 670 هزار تومان بود به سه میلیون تومان میرسد و رشد 80 درصدی پیدا می نماید گفت: حقوق آن دسته از مستمری بگیران حداقلیبگیر که 30 سال سابقه داشتند و در اسفند 98 حقوقشان حدود یک میلیون و 500 هزار تومان بود نیز به دو میلیون و 800 هزار تومان می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 490

به "نحوه محاسبه افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه محاسبه افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید