مقاله: کابردهای میلگرد در صنعت ساختمان

به گزارش لنجان بلاگ، برای قرار دادن دو شبکه متوالی افقی با فاصله معین در داخل قالب (در بتن ریزی های کف و فونداسیون) از خرک استفاده می گردد. با توجه به اینکه در فونداسیون ها از خاموت استفاده نمی گردد، برای بستن آرماتورهای فوقانی از آرماتورهای پایه دار که به خَرَک معروف هستند استفاده می گردد.

مقاله: کابردهای میلگرد در صنعت ساختمان

میلگردها به نام یک عامل تقویت کننده بتن از استفاده می شوند، هرچند انواع مسطحی از میله های تقویتی هم وجود دارند که بیشتر برای تقویت سطوح افقی بتنی از جمله راستا بزرگراه ها و اجزای پل ها به کار برده می شوند.

میلگردها به شکل های مختلف در اعضای بتنی مورد استفاده قرار می گیرند. کاربردهای مختلف آنها را در زیر ذکر میکنند.

برای در امتداد نگه داشتن میلگردهای طولی و یا عمودی در بتن ریزی های دیوار از رکابی استفاده می گردد. اگر دو انتهای خاموت ها باز باشند به آن رکابی گفته می گردد.

این امر منجر به ایجاد تنش های پس ماند در قسمت خم شده می گردد و ظرفیت باربری میلگرد ها در آن نقطه کاهش می یابد. به همین دلیل باید از انجام این کار اجتناب گردد، مگر اینکه قسمت خم شده، بریده گردد و از آن استفاده نگردد.

میلگرد های با قطرهای بیشتر به صورت شاخه های 12 متری عرضه می شوند. هرچه طول میلگرد ها بیشتر باشد، در صد افت و ریز کمتر و در عوض حمل و نقل آن مشکل تر است. گاه برای حمل میلگرد های 12 متری هم آنها را از وسط خم می کنند.

منبع مقاله: کابردهای میلگرد در صنعت ساختمان

انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1192

به "مقاله: کابردهای میلگرد در صنعت ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کابردهای میلگرد در صنعت ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید