عمران خان: پیش از خروج نظامیان آمریکایی به دنبال توافق صلح در افغانستان هستیم

به گزارش لنجان بلاگ، نخست وزیر پاکستان گفت که اسلام آباد پیش از خروج نظامیان آمریکایی خواهان برقراری صلح در افغانستان است تا از وقوع جنگ داخلی جلوگیری گردد.

عمران خان: پیش از خروج نظامیان آمریکایی به دنبال توافق صلح در افغانستان هستیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت که اسلام آباد پیش از خروج نظامیان آمریکایی و ناتو خواهان حل وفصل سیاسی مسئله افغانستان است تا از بروز جنگ داخلی در این کشور جلوگیری گردد.

این درحالی است که براساس جدول زمانی اعلام شده توسط دولت بایدن، همه نظامیان آمریکایی و ناتو قرار است تا 11 سپتامبر (20 شهریور) خاک افغانستان را ترک نمایند.

نخست وزیر پاکستان به رویترز گفت: تمام مردم پاکستان در حال حاضر با ترس زندگی می نمایند و من حالا از طرف خودم اطمینان می دهم که ما می توانیم مسائل سیاسی را قبل از رفتن نظامیان آمریکایی حل کنیم.

وی اضافه کرد: از لحظه ای که آمریکا خاطرنشان کرد که نظامیان خود را از افغانستان خارج می نماید، طالبان احساس می نماید که در جنگ پیروز شده است.

عمران خان ادامه داد که اگر جنگ داخلی در افغانستان شروع گردد، مردم به پاکستان و سایر کشورهای همسایه مهاجرت خواهند کرد و پس از افغانستان اولین کشوری که آسیب می بیند، پاکستان است.

نخست وزیر پاکستان که دولت کنونی این کشور سیاست دهه های قبل و سنتی پاکستان را که به ایجاد عمق استراتژیک در افغانستان متمرکز بود تا دولت حامی منافع اسلام آباد در کابل شکل بگیرد، را تغییر داده است.

وی تاکید نمود که پاکستان باید هر دولتی که در افغانستان توسط مردم انتخاب گردد، همکاری نموده و از کوشش برای مداخله و اعمال نفوذ در افغانستان خودداری کند.

عمران خان همچنین توضیح داد تمام مسایل کاهش خشونت ها در افغانستان به همکاری آمریکا، پاکستان و افغانستان بستگی دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1064

به "عمران خان: پیش از خروج نظامیان آمریکایی به دنبال توافق صلح در افغانستان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: پیش از خروج نظامیان آمریکایی به دنبال توافق صلح در افغانستان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید