عراق، تکذیب ابتلا به کرونا در نجف اشرف، علت هلی برن نظامیان آمریکایی در الانبار

به گزارش لنجان بلاگ، اداره بهداشت نجف اشرف امروز دوشنبه ثبت هر موردی از ابتلا به کرونا در این استان را تکذیب کرد.

عراق، تکذیب ابتلا به کرونا در نجف اشرف، علت هلی برن نظامیان آمریکایی در الانبار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه الفرات،این اداره در بیانیه ای اعلا کرد خبر برخی شبکه های ارتباط اجتماعی مبنی بر کشف ابتلا به ویروس کرونا در استان نجف اشرف را به شدت تکذیب می کند.

این اداره اضافه کرد این خبر بی پایه و اساس است. اداره بهداشت نجف خواستار دقت در خصوص خبرهایی شد که سبب بروز نگرانی در میان شهروندان می شود. این اداره تاکید کرد خبرها از دستگاه ها و نهادهای بهداشتی دریافت شود.

اظهارات برهم صالح درباره کرونا

رئیس جمهور عراق بر ضرورت اتخاذ تمام تدابیر پیشگیرانه درباره ویروس کرونا تاکید کرد. اظهارات برهم صالح در دیدار وزیر بهداشت عراق با وی بیان شده است.

بر اساس بیانیه دفتر رئیس جمهوری عراق، برهم صالح در کاخ السلام، جعفر صادق علاوی وزیر بهداشت و محیط زیست و هیئت همراه وی را به حضور پذیرفت که طی آن تدابیر پیشگیرانه اتخاذ شده از سوی وزارت بهداشت عراق برای جلوگیری از موارد واگیردار همچون ویروس کرونا بررسی شد.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور عراق بر ضرورت اهتمام و توجه فراوان به موضوع مقابله با بیماری های واگیردار و فراهم کردن معاینات پزشکی لازم با هدف جلوگیری از ورود ویروس کرونا به عراق تاکید کرد.

خبر دیگر اینکه اداره گذرگاه های مرزی عراق از تمدید دوره منع ورود اتباع ایرانی به این کشور تا 15 روز دیگر خبر داد.

اداره گذرگاه های مرزی عراق همچنین گفت تصمیم گرفته شده است تا منع سفر عراقی ها به ایران هم تا 15 روز دیگر تمدید شود.

علت هلی برن نظامیان آمریکایی در الانبار

رسانه های عراق از هلی برن یک یگان از نظامیان آمریکایی در استان الانبار خبر داد. یک منبع امنیتی در استان الانبار امروز دوشنبه به شبکه السومریه گفت نظامیان آمریکایی شیخ عشیره العبید را در یک عملیات هلی برن در استان الانبار بازداشت کردند.

این منبع اضافه کرد یک یگان نظامی آمریکا با حمایت نیروهای عراقی اقدام به انجام هلی برن در ناحیه البغدادی در 90 کیلومتری غرب الرمادی و بازداشت شیخ معدی العبیدی شیخ عشیره العبید در منزلش در این ناحیه کرده اند.

این منبع اضافه کرد نظامیان آمریکایی، شیخ العبیدی را به پایگاه عین الاسد در ناحیه البغدادی منتقل کردند، بدون اینکه به دلیل بازداشت وی اشاره کنند. شبکه السومریه گزارش داد شیخ معدی العبیدی از مطرح ترین شیوخ استان الانبار در نبرد با گروه های تروریستی القاعده و داعش بوده است، وی شیخ عشیره العبید در ناحیه البغدادی هم به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 198

به "عراق، تکذیب ابتلا به کرونا در نجف اشرف، علت هلی برن نظامیان آمریکایی در الانبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، تکذیب ابتلا به کرونا در نجف اشرف، علت هلی برن نظامیان آمریکایی در الانبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید