صنعا: ادامه محاصره یمن منجر به مرگ ده ها تن شده

به گزارش لنجان بلاگ، وزارت بهداشت یمن هشدار داد ادامه محاصره یمن منجر به مرگ ده ها تن در این کشور شده و این جنایت توسظ سازمان ملل تایید می گردد.

صنعا: ادامه محاصره یمن منجر به مرگ ده ها تن شده

به نقل از روسیا الیوم، طه المتوکل، وزیر بهداشت یمن درخواست انسانی را به سازمان بهداشت جهانی، سازمان های ذی ربط انسانی، سازمان ملل، صلیب سرخ و یونیسف مطرح ساخته و خواستار نجات دو قلوی به هم چسبیده یمنی شد که در شرایط نابسامانی قرار دارند.

وی گفت که شرایط نظام درمانی که در یمن به دلیل حملات هوایی و محاصره ائتلاف متجاوز از بین رفته است، اجازه درمان کافی این دو قلو در بیمارستان های صنعاء را نمی دهد و نبود دستگاه های درمانی لازم که ائتلاف متجاوز اجازه ورود آنها به یمن را نمی دهد، مانع از عمل جراحی برای جدا کردن این دو قلو در بیمارستان السبیعن و تمامی بیمارستان های یمن می گردد.

المتوکل محاصره ائتلاف متجاوز آمریکایی عربستانی بر فرودگاه صنعاء و ممانعت از پرواز ده ها کودک یمنی مبتلا به بیماری های مزمن را محکوم کرد؛ بچه هایی که از سفر به خارج ناتوان ماندند و هزاران تن از آنها طی مقطع زمانی از هشت اوت 2016 (زمان بستن فرودگاه) تا به امروز جان خود را از دست داده اند و سازمان ملل نیز از انجام تعهدات خود در قبال آن بچه ها برای ایجاد یک کریدور هوایی عاجز مانده است در حالی که این سازمان به تعهدات خود به نظام سعودی عمل نموده و از موافقت آن با ایجاد این کریدور قدردانی کرد در حالی که چنین کریدوری اصلا وجود نداشت.

وی از جهانیان خواست تا با قاطعیت و موضعی انسانی علیه این جنگ کشتار جمعی که توسط ائتلاف متجاوز در حق بچه ها یمن اعمال می گردد، بایستند.

المتوکل گفت: ائتلاف متجاوز سعودی که با محاصره و حملات مردم ما را می کشد، نمی تواند ادعای انسانیت درخصوص این دوقلوی یمنی کند این ائتلاف کوشش می نماید تا اقدامات انسانی را برای خود به وسیله رسانه ها ثبت کند، در حالی که این ائتلاف است که مردم یمن را محاصره نموده است و فرودگاه ها را در مقابل بیماران و مسافران بسته و مانع از رسیدن کشتی های حامل دارو و سوخت و غذا به یمن می گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 761

به "صنعا: ادامه محاصره یمن منجر به مرگ ده ها تن شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعا: ادامه محاصره یمن منجر به مرگ ده ها تن شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید