شکایت از بولسونارو در دادگاه کیفری بین المللی به دلیل تشدید شیوع کرونا در برزیل

به گزارش لنجان بلاگ، گروهی از اتحادیه ها و سازمان های اجتماعی دادخواستی به دادگاه کیفری بین المللی در لاهه تحویل داده اند که در آن بولسونارو به دلیل انکار و نادیده دریافت شیوع ویروس کرونا به جنایت علیه بشریت متهم شده است.

شکایت از بولسونارو در دادگاه کیفری بین المللی به دلیل تشدید شیوع کرونا در برزیل

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، این دادخواست توسط شبکه یونی سعواد تنظیم شده که بیش از یک میلیون نفر از نیروهای پزشکی و بهداشتی برزیلی را نمایندگی می نماید و در آن ژائیر بولسونارو متهم شده که به دلیل مخالفت با تدابیر اجتماعی از جمله قرنطینه این بیماری مسری را تشدید نموده است.

در این دادخواست همچنین به اصرار لجبازانه بولسونارو برای استفاده از داورهای ضد مالاریا همانند کلروکین و هیدروکلروکین اشاره شده است. تحقیقات علمی نشان می دهد این داروها تاثیری در مبارزه با ویروس کرونا ندارند.

ویروس کرونا با بیش از 87 هزار قربانی و نزدیک به 2.5 میلیون مبتلا سرتاسر برزیل را فراگرفته است و این کشور پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی بیشترین قربانی و مبتلای کرونا قرار گرفته است.

هچنین 152 اسقف کاتولیک در برزیل نامه ای را امضاء نموده اند که تاکید می نماید دولت بولسونارو قادر به مدیریت طوفان کامل نیست. طوفانی که بر اثر بحران بهداشتی بی سابقه، فروپاشی مالی و تنش بین نهادهای کلیدی دولتی شکل گرفته است.

در این نامه هشدار داده شده که برزیل با خطر آشوب اجتماعی و مالی روبرو است و دولت را به دلیل استفاده سیستماتیک از بحث های غیرعلمی برای عادی سازی کووید-19 مورد انتقاد قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 416

به "شکایت از بولسونارو در دادگاه کیفری بین المللی به دلیل تشدید شیوع کرونا در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت از بولسونارو در دادگاه کیفری بین المللی به دلیل تشدید شیوع کرونا در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید