شمار قربانیان کرونا در دنیا از 150هزار نفر گذشت، صدرنشینی قاطعانه آمریکا با 36هزار مورد مرگ ومیر

به گزارش لنجان بلاگ، آمارهای رسمی منتشرشده از سوی نهادهای دولتی کشورهای مختلف نشان می دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید 19) در دنیا اکنون به بیش از 150هزار نفر رسیده است.

شمار قربانیان کرونا در دنیا از 150هزار نفر گذشت، صدرنشینی قاطعانه آمریکا با 36هزار مورد مرگ ومیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آخرین آمارهای تجمیعی منتشرشده از سوی دولت ها در اقصی نقاط دنیا نشان می دهد که تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید 19) حوالی ساعت 23:30 به وقت تهران از مرز 150 هزار نفر عبور نموده است.

بر اساس آمارهای رسمی که پایگاه آماری Worldometers از ابتدای شیوع ویروس کرونا در دنیا به طور مستمر و با استناد به گزارش های آماری نهادهای دولتی در کشورهای مختلف دنیا اقدام به روزآمدسازی و انتشار آنها نموده است، آمریکا با 36 هزار مورد مورد مرگ ومیر بر اثر ابتلا به کرونا، با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به کشور دوم (ایتالیا با 22745 مورد مرگ ومیر) رتبه اول دنیا را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

طی 24 ساعت گذشته حدود 6900 نفر به آمار قربانیان کرونا در دنیا افزوده شده است که این رقم از کاهش نسبی آمار روزانه مرگ ومیر بر اثر کرونا در دنیا نسبت به روزهای گذشته حکایت دارد.

میان قاره های دنیا، اروپا بیشترین آمار مرگ ومیر را بر اثر ابتلا به کرونا داشته است. تا به امروز بالغ بر 95 هزار شهروند اروپایی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند، به عبارت دیگر بیش از 60 درصد از قربانیان کرونا در دنیا ساکن کشورهای اروپایی هستند.

پایگاه آماری Worldometers شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا را نیز بیش از 2.2 میلیون نفر اعلام نموده است. آمریکا با ثبت بیش از 690 هزار مورد ابتلا به کرونا، از این لحاظ در دنیا رکورددار است.

تا به امروز حدود 570 هزار نفر از مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا سلامتی خود را بازیافته اند و اقدامات درمانی برای بهبود بیش از 1.5 میلیون نفر از مبتلایان همچنان در جریان است.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری کووید 19 که سازمان بهداشت دنیای (WHO) آن را بیماری همه گیر دنیای اعلام نموده است، تا به امروز در بیش از 200 کشور و قلمرو از قاره های مختلف دنیا شیوع یافته است.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 340

به "شمار قربانیان کرونا در دنیا از 150هزار نفر گذشت، صدرنشینی قاطعانه آمریکا با 36هزار مورد مرگ ومیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان کرونا در دنیا از 150هزار نفر گذشت، صدرنشینی قاطعانه آمریکا با 36هزار مورد مرگ ومیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید