سومین جلسه سازمان ملل درباره کشمیر و رضایت هند بی نتیجه ماند

به گزارش لنجان بلاگ، شورای امنیت پس از این نشست که به صورت مجازی و غیرعلنی برگزار گردید، هیچ اقدامی اتخاذ نکرده و هیچ بیانیه ای نیز منتشر نکرده است.

سومین جلسه سازمان ملل درباره کشمیر و رضایت هند بی نتیجه ماند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست پاکستان برای سومین بار از زمانی که دولت هند تصمیم به لغو شرایط ویژه و نیمه خودمختار منطقه جامو و کشمیر گرفت، درباره موضوع کشمیر تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شورای امنیت پس از این نشست که به صورت مجازی و غیرعلنی برگزار گردید، هیچ اقدامی اتخاذ ننموده و هیچ بیانیه ای نیز منتشر ننموده است.

با این وجود، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان پس از این نشست گفت: برگزاری این نشست به طور ویژه نشان می دهد که جامو و کشمیر یک مناقشه بین المللی است که در برنامه شورای امنیت قرار گرفته است و ادعای هند را که این یک موضوع داخلی است، رد نموده است.

دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند در تاریخ پنج اوت سال 2019 میلادی شرایط ویژه جامو و کشمیر را باطل کرد و قانون اساسی مجزای آن را کنار گذاشت. این اقدام هند و سرکوب های امنیتی شدیدش باعث خشم مردم این منطقه و خسارت های مالی شد.

قریشی گفت: جامعه بین الملل باید از قدرت سیاسی، قانونی و اخلاقی خود استفاده کند و از هند بخواهد تا سیاست معافیت از مجازات خود را تغییر دهد و نسل کشی کشمیری ها را متوقف کند.

وی از هند خواست تا اقدامات یکجانبه خود را تغییر دهد، نقض حقوق بشر و آتش بس را متوقف کند، محدودیت های ارتباطاتی، تحرک و گردهمایی های صلح آمیز را برطرف کند و فورا رهبران کشمیر را آزاد کند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین از 15 عضو شورای امنیت به ویژه چین به خاطر حمایت شان از تشکیل این جلسه در مقابل کوشش های مذبوحانه هند برای جلوگیری از این مذاکرات تشکر کرد و گفت: هند کوشش کرد تا اهمیت این نشست را کوچک شمارد.

تی اس تیروموری، سفیر جدید هند در سازمان ملل پس از این نشست در توییتی نوشت: کوشش دیگر پاکستان ناکام ماند. در نشست امروز شورای امنیت که محرمانه و غیررسمی برگزار گردید و بدون نتیجه خاتمه یافت، تقریبا تمامی کشورها تاکید کردند که جامو و کشمیر یک موضوع دوجانبه است و مستحق وقت و توجه شورای امنیت نیست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 501

به "سومین جلسه سازمان ملل درباره کشمیر و رضایت هند بی نتیجه ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین جلسه سازمان ملل درباره کشمیر و رضایت هند بی نتیجه ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید