رشد 22 درصدی صادرات از مرزهای استان کرمانشاه در سه ماهه 1400

به گزارش لنجان بلاگ، عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به رشد مثبت صادرات استان کرمانشاه در سه سال جاری، گفت: در این مدت صادرات از مرزهای استان کرمانشاه هم ازنظر وزنی و هم ازلحاظ ارزش از رشد 22 درصدی برخوردار بوده است.

رشد 22 درصدی صادرات از مرزهای استان کرمانشاه در سه ماهه 1400

کیوان کاشفی ادامه داد: این فرایند افزایشی صادرات از مرزهای کرمانشاه در حالی رخ داده که در سه ماهه سال گذشته هم که تجارت دنیا و ایران درگیر شرایط ناشی از کرونا و همراه با رکود بود اما صادرات از مرزهای کرمانشاه همچنان برقرار بود و تعطیلی کامل مرزها را در استان نداشتیم.

رئیس اتاق کرمانشاه شرح داد: عمده صادرات از مرزهای استان در سه ماهه امسال به کشور عراق بوده و در حالی افزایش صادرات از کرمانشاه به عراق را داشتیم که صادرات کل کشور به عراق در سه ماهه امسال نسبت به سال قبل 14 درصد کمتر شده است.

او همچنین از سهم 30 درصدی استان کرمانشاه از صادرات کشورمان به عراق در سه ماهه امسال خبر داد.

کاشفی با بیان اینکه در سه ماهه امسال بیشترین رشد صادرات به میزان حدود صد درصد در دو مرز خسروی و سومار تجربه شده است، اضافه کرد: مرز شیخ صله هم با افزایش 18 درصدی صادرات روبرو بوده است.

رئیس اتاق کرمانشاه گفت: در همین مدت مرزهای شوشمی به میزان 25 درصد و پرویزخان هم به میزان 30 درصد کاهش صادرات داشته است و دلیل این کاهش هم آن بود که سال گذشته به دلیل شرایط کرونا عمده بار صادرات استان بر عهده این مرزها خصوصاً پرویزخان بود و امسال این بار صادراتی بین همه مرزهای استان تقسیم شده است.

کاشفی عمده اقلام صادراتی از مرزهای استان کرمانشاه در این دوره زمانی را هم کاشی و سرامیک، آهن آلات، محصولات پتروشیمی، میوه و تره بار، رب گوجه فرنگی، کارتن و ظروف یک بارمصرف گفت.

او اظهار کرد: در سه ماهه امسال صادرات کل کشور هم 69 درصد بیشتر شده و دلیل اینکه رشد صادرات کرمانشاه در مقایسه با کشور کمتر است این بود که در سال گذشته کرونا بسکمک از مرزهای کشور را تعطیل و صادرات را با کاهش روبرو کرد اما در کرمانشاه تعطیلی مرزها را نداشتیم.

کاشفی رشد صادرات کرمانشاه در بهار امسال را نتیجه تلاش و فعالیت بیشتر تجار، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان در این مدت دانست که با وجود همه سختی ها و مسائل موجود اما به صادرات استان و کشور کمک کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1087

به "رشد 22 درصدی صادرات از مرزهای استان کرمانشاه در سه ماهه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 22 درصدی صادرات از مرزهای استان کرمانشاه در سه ماهه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید