ملاقات سفیر ارمنستان با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

به گزارش لنجان بلاگ، سفیر جمهوری ارمنستان در ایران با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ملاقات کرد.

ملاقات سفیر ارمنستان با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، آرتاشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان، ضمن بازدید از بنیاد سینمایی فارابی با علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این خبر، در این دیدار، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن خیرمقدم به سفیر ارمنستان و هیئت همراه، به مرور پیشینه روابط سینمایی بین مرکز ملی فیلم ارمنستان و بنیاد سینمایی فارابی پرداخت.

علیرضا تابش با برشمردن مفاد تفاهم نامه بین نهادهای سینمایی دو کشور، از فیلم یه وا به اسم اولین تجربه موفقیت آمیز فراوری مشترک بین دو کشور ذیل این تفاهم نامه یاد کرد که با توفیق و اقبال بین الملل فراوان روبه رو شده است و می تواند زمینه ساز ادامه همکاری های مشترک در فراوری فیلم باشد.

او به سابقه پرضافتخار سینمایی دو کشور اشاره نمود و گفت: ایران در حوزه دیپلماسی سینمایی فعالیت های گسترده و موفقی داشته و از طرفی حضور فیلم ها و هنرمندان ارمنستان در جشنواره های بین المللی، همانند جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان،گسترده و چشمگیر بوده است که امیدواریم با همت و کوشش طرفین، این ارتباطات تعمیق و توسعه یابد.

تومانیان، سفیر جمهوری ارمنستان در تهران هم با برشمردن چندلایه بودن روابط ایران و ارمنستان، به روابط حسنه دو دولت مبتنی بر روابط محبت آمیز و عمیق دو ملت اشاره نمود.

سفیر جمهوری ارمنستان در تهران با ذکر رخدادهای مهم فرهنگی و هنری، همانند جشنواره زردآلوی طلایی در ایروان، خواهان تداوم همکاری ها و حضور بیشتر سینماگران و نهادهای تخصصی سینمای ایران در این رویداد هنری شد.

این دیدار با حضور یارالیان رایزن سفارت جمهوری ارمنستان، شیرخانی کارشناس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، رائد فریدزاده معاون بین الملل، و سیمون سیمونیان مدیر خدمات آرشیو فیلم بنیاد سینمایی فارابی برگزار گردید.

بنیاد سینمایی فارابی ایران و مرکز ملی سینمای ارمنستان مهرماه 1396 به منظور توسعه همکاری های سینمایی بین دو کشور، یک تفاهم نامه همکاری امضا کردند که این تفاهم نامه بهمن 1399 به مدت سه سال تمدید شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1072

به "ملاقات سفیر ارمنستان با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سفیر ارمنستان با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید