درخواست تهران از سئول به روایت رسانه کره جنوبی

به گزارش لنجان بلاگ، یک رسانه کره جنوبی روایتی از مذاکرات میان تهران و سئول درباره پول های بلوکه شده ایران مطرح نموده است.

درخواست تهران از سئول به روایت رسانه کره جنوبی

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش فارس، یک رسانه کره جنوبی دوشنبه مدعی شد تهران از سئول خواسته بدهی معوقه اش به سازمان ملل متحد از محل پول های بلوکه شده این کشور پرداخت گردد.

وبگاه شبکه رادیویی KBS نوشت کره جنوبی درخواستی از ایران دریافت نموده مبنی بر اینکه این کشور میخواهد بدهی معوقه اش به سازمان ملل را از محل چندین میلیارد دلار دارایی مسدود شده اش در دو بانک کره جنوبی پرداخت کند.

یک منبع در وزارت خارجه کره جنوبی طرح این درخواست از سوی ایران را تأیید نموده و گفته این وزارتخانه در حال رایزنی با سایر وزارتخانه ها و نهاد ها در مورد این مسئله است. سئول همچنین به منظور آنالیز امکان پذیر بودن درخواست ایران آن را با سازمان ملل هم در میان گذاشته است.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد دوشنبه گفت هفت کشور از جمله ایران به دلیل عدم پرداخت حق عضویت خود حق رأی خود در مجمع عمومی این سازمان را از دست داده اند.

ماه پیش اتاق بازرگانی ایران، رقم این پول که در دو بانک کره جنوبی نگهداری می شوند را 8 میلیارد و 500 هزار دلار اعلام نموده بود.

مقام های ایران پیشتر گفته اند سئول علاوه بر خودداری از آزادسازی این منابع اقتصادی بابت نگهداری آن ها پول هم مطالبه نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 816

به "درخواست تهران از سئول به روایت رسانه کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست تهران از سئول به روایت رسانه کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید