خبرنگاران شهردار رشت برکنار شد

به گزارش لنجان بلاگ، رشت - خبرنگاران - ناصر حاج محمدی شهردار رشت غروب امروز دوشنبه با هشت رای اعضای شورای اسلامی این شهر برکنار شد.

خبرنگاران شهردار رشت برکنار شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، جلسه استیضاح ناصر حاج محمدی شهردار رشت غروب دوشنبه با حضور هر 11 عضو شورای اسلامی این کلانشهر بدون حضور شهردار برگزار گردید.

شهردار رشت در نامه ای به رئیس شورای اسلامی این کلانشهر که در صحن شورا قرائت شده نوشت : با توجه به اینکه در جلسه دوازدهم شهریور ماه شورای اسلامی در صحن علنی شورا جوابگوی سئوالات بودم ضمن احترام به نظرات و آرای اعضا هر تصمیمی که مجموعه شورا در خصوص استیضاح بگیرند پذیرفته و احتیاج به حضور بنده در جلسه نیست.

پس از قرائت این نامه اعضای شورای اسلامی رشت نسبت به رای گیری اقدام کردند که در نهایت از 11 رای، 2 رای ممتنع، یک رای مخالف استیضاح و هشت رای موافق استیضاح اعلام شد.

در این جلسه با رای اعضای شورا ناصر عطائی به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

در جلسه شورای اسلامی رشت در عصر دوازدهم شهریور ماه، شهردار رشت برای جوابگویی به هشت سوال بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت حضور یافته بود که پس از رای گیری، 6 عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند بنابراین در جلسه چهارشنبه گذشته رای گیری استیضاح شهردار رشت انجام شد و 6 عضو به استیضاح رای دادند.

جلسه استیضاح شهردار رشت طی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته لغو شده بود اما غروب امروز با حضور تمام اعضای شورا برگزار گردید.

از شروع فعالیت ناصر حاج محمدی در پست تصدی شهرداری رشت در خرداد ماه سال گذشته تا به امروز وی سه بار برای پاسخ به سئوالات اعضای شورای اسلامی رشت در صحن حضور یافت که یک بار اعضای شورا از جواب های شهردار راضی شده و 2 بار دیگر قانع نشدند.

آخرین باری که اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت از جواب های شهردار قانع نشدند کار به استیضاح کشید اما طی 2 جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضاء جلسه استیضاح برگزار نشد و در نهایت موضوع طرح استیضاح شهردار با امضاء شش نفر از اعضای شورای رشت و رای گیری از دستور جلسه خارج شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه در سخنانی بیان داشت: ما در شورای اسلامی رشت دوست نداشتیم این اتفاق رخ دهد نیت ما از ابتدای فعالیت شورای پنجم این بود که با یک شهردار این دوره از شورا را به سرانجام برسانیم.

احمد رمضانپور نرگسی انتخاب شهردار را یکی از وظایف شورای اسلامی دانست و گفت: هر یک از اعضای شورا که برای انتخاب مهم شهردار اقدام می نمایند می تواند قاطعانه وارد شده سئوال و استیضاح کند و این مهم حق اعضا است.

شورای اسلامی رشت 11 عضو دارد این کلانشهر دارای حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 582

به "خبرنگاران شهردار رشت برکنار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار رشت برکنار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید