خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت : از تجویز داروهای تایید نشده برای مبتلایان به کرونا دوری کنید

به گزارش لنجان بلاگ، تهران- خبرنگاران- دبیر کل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست از استفاده داروهایی که تاثیر آنان بر بیماری کووید 19 تایید نشده است، استفاده نکنند.

خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت : از تجویز داروهای تایید نشده برای مبتلایان به کرونا دوری کنید

به گزارش رویترز، تدروس ادهانوم شامگاه آدینه در کنفرانس خبری در ژنو با توجه به شیوع دنیای ویروس کرونا گفت که این بیماری تا کنون بیش از نیم میلیون نفر را آلوده و بیش از 20 هزار نفر را در دنیا کشته است.

وی در ادامه بر کمبود شدید دنیای لوازم بهداشتی و وسایل بهداشت و ایمنی فردی تاکید نمود و این مساله را یکی از جدی ترین تهدیدها برای توانایی جمعی ما برای نجات جان افراد دانست.

وی اضافه کرد: کارکنان بهداشت و درمان در کشورهای کم درآمد و متوسط، مستحق حمایت شایسته مانند ثروتمندان در این کشورها هستند.

به دنبال سخنان آدهانوم، دکتر مایک ریان کارشناس ارشد اورژانس سازمان بهداشت دنیای: دنیا به سوی آینده ای نامعلوم حرکت می نماید.

وی اضافه کرد: می بینید که بسیاری از کشورهای دنیا به تازگی گرفتار این ویروس همه گیری شده اند. بعضی دیگر مانند سنگاپور و چین نیز با چرخه همه گیری روبرو بوده اند و اکنون به شدت در تلاشند تا دوباره این بیماری بروز نکند و موج جدید دیگری از عفونت ها ایجاد گردد.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت دنیای، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به 556 هزار و 291 نفر رسید. از این تعداد 25 هزار و239 نفر جان باخته و 128هزار و 717 نفر نیز بهبود پیدا نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 286

به "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت : از تجویز داروهای تایید نشده برای مبتلایان به کرونا دوری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت : از تجویز داروهای تایید نشده برای مبتلایان به کرونا دوری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید