خبرنگاران توقف بعضی از لنج های ملوانی هرمزگان به علت کالاهای گروه 4 است

به گزارش لنجان بلاگ، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان با قدردانی از لنج داران و ملوانانی که به وسیله گمرکات و مرز رسمی به فعالیت های تجاری می پردازند، گفت: واردات کالاهای گروه چهار علت توقف بعضی لنج های ملوانی در استان است.

خبرنگاران توقف بعضی از لنج های ملوانی هرمزگان به علت کالاهای گروه 4 است

کالاهای گروه چهار بیشتر شامل کالاهای لوکس و غیرضروری بوده که وزارت امور مالی و دارایی طبق شرایط خاص مالی کشور ورود آن ها در سالجاری را ممنوع اعلام نموده است.

فریدون همتی چهارشنبه شب در نشست شورای روابط خارجی استان اضافه کرد: بعضی مسائل بوجود آمده در مورد توقف ورود کالاهای بعضی لنج ها در هرمزگان و بوشهر، به دلیل واردات کالاهای گروه چهار است که ورود این کالاها به کشور طبق قانون ممنوع می باشد.

وی تاکیدکرد: همه باید به قوانین و مقررات کشور احترام بگذارند و از فعالان لنج دار و ملوانی نیز انتظار می رود به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

استاندار هرمزگان گفت: برای برطرف مشکل موجود در این خصوص، پیگیری هایی در سطح ملی اجرا شده و با درخواست استانداران هرمزگان و بوشهر و دستور وزیر کشور هفته آینده نشست کمیته این موضوع با حضور دستگاه های مرتبط برگزار می گردد و جمع بندی و پیشنهادهای این نشست جهت آنالیز و تصویب به هیات دولت ارائه خواهدشد.

همتی بیان داشت: در این مرحله کوشش می کنیم مشکل لنج هایی که چنین کالاهایی را حمل نموده اند، برطرف گردد اما برای مراحل بعدی لیست اقلام و کالاهای مورد احتیاج کشور در اختیار لنج داران قرار می گیرد تا ضمن صادرات کالاها و محصولات تولیدی، کالاهای مورد احتیاج کشور را که طبق قانون مجاز است، وارد نمایند.

وی گفت: اصرار بعضی برای واردات کالاهای گروه چهار که ورود آن ها به کشور ممنوع است، نشان می دهد بعضی افراد سودجو در پشت پرده این مساله قرار دارند و این کار با توجه به ممنوعیت ورود این کالاها، نوعی قاچاق سازمان یافته محسوب می گردد.

استاندار هرمزگان گفت: از ملوانان و لنج داران استان انتظار می رود، کالاهایی که مورد احتیاج کشور بوده و طبق قانون مجاز است را در چارچوب قوانین و مقررات به وسیله مرزها و گمرکات رسمی وارد نمایند و در این صورت به طور کامل مورد حمایت خواهند بود.

توسعه رایزنی های مالی با کشورهای همسایه در اولویت قرارگیرد

استاندار هرمزگان گفت: توسعه رایزنی های مالی در راستای افزایش مبادلات تجاری و صادرات و واردات کالا به وسیله ارتباط با کشورهای همسایه، باید در اولویت قرار گیرد.

همتی اعلام کرد: شورای روابط خارجی باید زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری توسعه مبادلات و ارتباطات و معرفی ظرفیت های استان بویژه در کشورهای همجوار این منطقه در حوزه خلیج فارس را فراهم کند و در عرصه ارتباطات بین المللی کارساز و راهگشا باشد.

وی ادامه داد: افزایش تعاملات با سفارتخانه های کشورهای مختلف در جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفرای ایران در کشورهای همجوار در حوزه خلیج فارس و توسعه رایزنی های مالی در راستای افزایش مبادلات تجاری و صادرات و واردات کالا به وسیله ارتباط با کشورهای همسایه، باید در اولویت و دستور کار این شورا قرار گیرد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید در این راستا فعالانه عمل نموده و ارتباطات گسترده تری با اتاق های بازرگانی مشترک کشورمان بویژه با کشورهای همسایه هرمزگان داشته باشند و با این هماهنگی و ارتباط بیشتر، به توسعه مبادلات تجاری و مالی یاری نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 510

به "خبرنگاران توقف بعضی از لنج های ملوانی هرمزگان به علت کالاهای گروه 4 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توقف بعضی از لنج های ملوانی هرمزگان به علت کالاهای گروه 4 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید