فراوری پماد درمان سوختگی با استفاده از طب سنتی توسط شرکتی دانش بنیان

به گزارش لنجان بلاگ، یک شرکت دانش بنیان با استفاده از منابع طب سنتی توانسته است داروی سوختگی فراوری کند.

فراوری پماد درمان سوختگی با استفاده از طب سنتی توسط شرکتی دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدمحسن سیدکاظمی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوین اندیشان پارسیان کویر کارمانیا، در این باره گفت: طب سنتی و دانش داروهای گیاهی در کشور ما از پیشینه چند هزار ساله برخوردار است. بسیاری از فرآورده های فراوری شده از گیاهان دارویی طی قرن ها آزمایش شده است و خواص آن توسط دانشمندان این حوزه تایید شده است. با توجه به دو دهه فعالیتم در حوزه گیاهان دارویی از همان ابتدا علاقه مند بودم تا آثار دانشمندان این حوزه مانند ابوعلی سینا و حکیم زکریای رازی را مطالعه کنم.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، یک دارو برای درمان سوختگی بر اساس فرآورده های گیاهی فراوری کردیم. این دارو به عنوان اختراع بنده ثبت شده است و طی چند سال، بازخورد بسیار مثبتی گرفته است. با توجه به اینکه این دارو را همان ابتدا برای یکی از اعضای خانواده که دچار سوختگی شده بود، به کار بردم و اثرات آن مثبت آن را دیدم، کوشش کردم تا مجوزهای لازم در این حوزه را اخذ کنم.

سید کاظمی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به روش های علمی در صنعت گیاهان دارویی، گفت: ما برای اخذ مجوز مراحل آزمایش حیوانی و همچنین کد اخلاق و مرحله انسانی را نیز گذراندیم، اما با وجود این فرایند اداری اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو بسیار طولانی شده است. بعضی از محققین ممکن است در این فرایندهای چند ساله اخذ مجوز دچار دلسردی شوند و از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست داریم تا در این زمینه رایزنی های لازم را صورت دهند.

وی اضافه کرد: اساس این دارو که به صورت کرم عرضه می گردد، از کنجد است. در مکتوبات و منابع مورد رجوع در طب سنتی نیز به مزایای کنجد برای درمان سوختگی اشاره شده است. سوختگی می تواند ضایعات بسیاری به همراه داشته باشد و درمان آن نیز چندان ارزان قیمت نیست، به همین دلیل یافتن گیاهان دارویی به عنوان مکمل درمان های مدرن می تواند موجب تسریع در فرایند بهبودی بیمار گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1067

به "فراوری پماد درمان سوختگی با استفاده از طب سنتی توسط شرکتی دانش بنیان" امتیاز دهید

1 کاربر به "فراوری پماد درمان سوختگی با استفاده از طب سنتی توسط شرکتی دانش بنیان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پماد درمان سوختگی با استفاده از طب سنتی توسط شرکتی دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید