تحریم های آمریکا علیه جبران باسیلمداخله آشکار در امور لبنان است

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، حزب الله لبنان تحریم های ایالات متحده علیه جبران باسیل رئیس بزرگترین تشکل سیاسی مسیحی در لبنان و وزیر خارجه سابق این کشور را محکوم کرد و آن را تلاشی با هدف تحمیل اوامر مقامات واشنگتن به لبنان خواند.

تحریم های آمریکا علیه جبران باسیلمداخله آشکار در امور لبنان است

حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام کاخ سفید، به صراحت اعلام نمود که این اقدام یک تصمیم کاملاً سیاسی و مداخله ای آشکار و بی شرمانه در امور داخلی لبنان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تصمیم با این هدف گرفته شد که یک گروه عظیم سیاسی لبنان را به گردن نهادن در برابر شروط و اوامر آمریکا بر لبنان وادار کند.

لازم به ذکر است که ایالات متحده روز آدینه جبران باسیل، رهبر جنبش ملی آزاد لبنان و داماد میشل عون بنیانگذار این جنبش را به اتهام فساد و رابطه با گروه حزب الله لبنان تحریم کرد.

جنبش ملی آزاد با حزب الله لبنان یک ائتلاف سیاسی تشکیل داده و جبران باسیل حزب الله را برای دفاع از لبنان حیاتی می داند.

به گزارش خبرنگاران، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا روز آدینه مدعی شد که دولت آمریکا برای کاستن از نفوذ حزب الله در ساختار قدرت لبنان، میخواهد علیه جبران باسیل مقام سیاسی و سابق این کشور تحریم هایی وضع کند.

این روزنامه همچنین به نقل از یک منبع مطلع اعلام نمود که وزارت خزانه داری ایالات متحده و همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با وضع این تحریم ها موافقت نموده اند.

لازم به ذکر است که دولت ترامپ در دنباله سیاست های خصمانه خود علیه حزب الله این تصمیم را گرفته است. پیش از این نیز در ماه شهریور گذشته، مقامات واشنگتن دو تن از وزرای پیشین لبنان به نام های یوسف فنیانوس و علی حسن الخلیل - به ترتیب وزیر ترابری و دارایی لبنان- را به اتهام فساد و حمایت اقتصادی از حزب الله تحریم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 679

به "تحریم های آمریکا علیه جبران باسیلمداخله آشکار در امور لبنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های آمریکا علیه جبران باسیلمداخله آشکار در امور لبنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید