بیمه کرونای هنرمندان در گرو تامین منابع اقتصادی است

به گزارش لنجان بلاگ، مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با ارایه توضیحاتی درباره بیمه کرونا گفت که برای عضویت در صندوق اعتباری هنر، لازم نیست اشخاص عضو خانه ها یا تشکل های هنری خاصی باشند.

بیمه کرونای هنرمندان در گرو تامین منابع اقتصادی است

سید حسین سیدزاده در تبادل نظر با خبرنگاران شرحاتی درباره بیمه کرونا، تاخیر در بازپرداخت هزینه های درمان و پرداخت یاری هزینه ایام بیکاری در دوران کرونایی ارایه کرد.

او در شروع با ابراز خوشنودی از افزایش اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: از چهار سال پیش به این سو عضویت در صندوق اعتباری هنر، فرایند افزایشی داشته و خوشبختانه تعامل خوبی با خانه ها و انجمن های صنفی و هنری داریم.

سیدزاده درباره اینکه آیا لازمه عضویت در صندوق، عضو بودن در یکی از خانه های هنری است، شرح داد: چنین شرطی لازم نیست و هر شخصی که فعال هنری یا هنرمند یا روزنامه نگار باشد، می تواند عضو صندوق گردد.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر اضافه نمود: ممکن است بعضی از هنرمندان بویژه هنرمندان پیشکسوت عضو تشکل ها و خانه های صنفی و هنری نشده باشند. ملاک ما برای عضوگیری در صندوق، عضویت در این خانه ها نیست. هنرمندان پیشکسوت که شناخته شده اند ولی کسانی هم شناخته شده نباشند، می توانند با تاییدیه یکی از صنوف یا معاونت هایی که به حوزه کاری شان مربوط است، عضو صندوق شوند. به عنوان نمونه هنرمندانی که زیر شاخه معاونت هنری هستند، با تاییدیه این معاونت می توانند عضو صندوق شوند.

او با ابراز خرسندی از عضویت هنرمندان دیگر استان ها در صندوق اضافه نمود: خوشبختانه چندین سفر حمایتی داشتیم و بسیاری از هنرمندان استان ها را شناسایی و به صندوق اضافه نمودیم و این چنین است که اعضای صندوق از 30 هزار نفر به 75 هزار نفر رسیده است که جای خوشحالی دارد.

سیدزاده از هنرمندانی که هنوز عضو صندوق نیستند، دعوت کرد به صندوق بپیوندند تا این مجموعه قدرت و همبستگی بیشتری پیدا کند.

او در ادامه درباره بیمه کرونا با توجه به اینکه تعدادی از هنرمندان در این مدت درگیر این ویروس شده اند، شرح داد: از ابتدای سال چند اقدام حمایتی انجام دادیم همچون بخشش سه ماه اول حق بیمه تامین اجتماعی و همینطور بیمه تکمیلی. در زمینه بیمه کرونا هم مشغول رایزنی هستیم و کوشش می کنیم این موضوع را تا نیمه آذر ماه کاربردی کنیم ولی طبیعتا نمی توانیم قول قطعی بدهیم چراکه مباحث اقتصادی دارد و باید ابتدا آن بخش را حل و فصل کنیم.

سیدزاده درباره پرداخت یاری هزینه دوران کرونایی که بخش اول آن به وسیله بانک آینده در حال پرداخت است و در پاسخ به این پرسش که چرا مبلغ این یاری هزینه به حساب اعضاء پرداخت نشده تا نیازی به مراجعه حضوری به بانک نباشد، شرح داد: این پرسش بسیاری از دوستان است. طرح اولیه ما هم همین بود که پول به حساب اعضا واریز گردد که خوشبختانه این کار را انجام ندادیم زیرا تعداد زیادی از شماره های شبا اشتباه بود. بعضی حساب ها تغییر نموده بود. یا اینکه یک نفر برای تعداد زیادی ثبت نام و شماره خود را وارد نموده بود. بنابراین برای پرداخت به حساب اشخاص، لازم بود یک بار دیگر همه شماره حساب بدهند و یک بار هم احراز هویت انجام گردد و فکر کردیم با وجود حجم کاری بالایی که داریم، بهتر است اسامی را همراه با کد ملی به بانک ارایه دهیم. جالب است که در همین راستا متوجه شدیم بعضی از حساب ها به دلیل بدهی، مسدود شده است و اگر پول را واریز می کردیم، به دست آن عضو نمی رسید. البته در حال رایزنی با بانک ها هستیم که مبالغ یاریی، به عنوان تسویه حساب بدهی، برداشت نگردد و به دست آن عضو برسد.

سیدزاده درباره انتخاب بانک آینده به عنوان بانکی که مبالغ یاری به وسیله آن پرداخت می گردد، نیز گفت: این بانک بهترین باشگاه مشتریان را دارد و سیستم آن از دیگر بانک ها بهتر بود چراکه هنر کارت، تلفیقی از کارت شناسایی و عضویت، بانکی و رفاهی است و فقط بانک آینده می توانست هر سه را داشته باشد. بدین ترتیب که ممکن است در آینده به یاری این کارت بتوانیم یکسری خدمات را با تخفیف های خاص به اعضاء ارایه دهیم.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر درباره بیمه تکمیلی سرمد و تاخیری که در بازپرداخت هزینه های درمان دارد، نیز شرح داد: کار بیمه تکمیلی خدماتی است و نمی توانیم انتظار صد در صدی داشته باشیم. چون شخصا تجربه همکاری با چند بیمه را دارم، می دانم که پرداخت خسارت ها در بعضی از بیمه ها به مراتب تاخیر بیشتری دارد و شرایط بیمه سرمد بهتر از متوسط است ، چراکه خسارت معوقه بالاتر از 4 ماه نداریم.

او اضافه نمود: از آنجاکه سامانه آنلاین داریم، اعتراضات را به صِرف مطرح شدن نمی پذیریم زیرا بعضی از اعضاء مدارک شان ناقص است و مدام از تاخیر شکایت دارند. البته در مواردی که اوج دوره کاری است، تاخیر را می پذیرم و بابت آن عذرخواهی می کنم ولی گاهی هم مشکل در نقص مدارک است که اعضاء باید به این موضوع توجه نمایند.

مدیر عامل صنودق اعتباری هنر همچنین اعلام نمود که تا به امروز هیچ یک از اعضاء، هنر کارت را دریافت ننموده اند و توزیع آن از روز دوشنبه شروع می گردد و کسانی که نشانی شان تغییر نموده، همچنان فرصت دارند اطلاع رسانی نمایند.

سیدزاده، صدور هنر کارت را آرزویی چندین ساله توصیف کرد که به دلیل پیچیدگی هایی که دارد، بارها به تاخیر افتاده است.

او ابراز خوشنودی کرد که رویکرد هنرمندان به صندوق اعتباری هنر تغییر نموده و گفت: افتخار می کنم که اعضاء ما را پذیرفته اند و تعامل خوبی دارند و می دانند نقش ما صرفا حمایتی و توسعه هنر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 702

به "بیمه کرونای هنرمندان در گرو تامین منابع اقتصادی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه کرونای هنرمندان در گرو تامین منابع اقتصادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید