بیماران مبتلا به کرونا پیگیری و رصد می شوند

به گزارش لنجان بلاگ، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیگیری و رصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا بر اساس داده های آزمایشگاهی اطلاع داد.

بیماران مبتلا به کرونا پیگیری و رصد می شوند

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری، درباره پیگیری و رصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا بر اساس دستور رییس جمهوری بیان نمود: در بخش دولتی سامانه سیب وجود دارد که ابتلای افراد به ویروس کرونا که در بخش دولتی آزمایش می شوند، در این سامانه ثبت می گردد، سپس بر اساس این نتایج، از فرد مبتلا برای عدم حضور در محل کار، تعهد گرفته می گردد.

وی ادامه داد: این پیگیری در شهرهای کوچک به مراتب ساده تر است. زیرا افراد یکدیگر را می شناسند و شرایط بیماری فردی که به ویروس کرونا مبتلا باشد، به راحتی قابل پیگیری است اما مشکلاتی در شهرهای عظیم در این زمینه وجود دارد.

معین جریمه بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است

معاون وزیر بهداشت گفت: البته هنوز جریمه ای برای این موضوع که اگر فرد مبتلا به ویروس کرونا، بیماری خود را پنهان نموده و در محل کار حضور پیدا کند، معین نشده است. این جریمه یا هر نوع برخورد باید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا معین گردد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس دستور رییس جمهوری، هر شخصی که به ویروس کرونا مبتلا شده، باید شرایط او به وسیله آزمایشگاه های خصوصی نیز به محل کار و خانواده فرد مبتلا اطلاع داده می شد. برای این موضوع به روسای دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد که معاونت درمان هر دانشگاه علوم پزشکی باید نتیجه آزمایش مثبت کرونای افراد را از آزمایشگاه های خصوصی هم به صورت روزانه دریافت نموده و مانند بیمارانی که در بخش دولتی شناسایی شده اند، پیگیری شوند.

لاری اضافه کرد: روزانه فرم اطلاعات بیمارانی که تست مثبت کرونا داشتند از آزمایشگاه های خصوصی دریافت شده و به دانشگاه های علوم پزشکی ارائه می گردد.

افراد مبتلا به ویروس کرونا، بیماری خود را پنهان ننمایند

وی اظهار کرد: همان طور که رییس جمهوری از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور بارها در ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید نمود، افراد مبتلا به ویروس کرونا نباید بیماری خود را پنهان نموده و در محل کار خود حاضر شوند. وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه، این است که نتایج مثبت آزمایش کرونا را ثبت و شرایط بیمار را پیگیری کند که این کار در حال اجرا است. هر نوع برخورد با فرد مبتلا به کرونا که بیماری خود را پنهان نموده و در محل کار حاضر می گردد، در اختیار وزارت بهداشت نیست و ستاد ملی مقابله با کرونا باید در این زمینه ساز و کار لازم را تهیه کند.

فرد مبتلا به کرونا نباید در محل کار حاضر گردد

معاون وزیر بهداشت گفت: پروتکل های بهداشتی بازگشت به کار نیز وجود دارد و بازرسان بهداشت محیط و کار بر این موضوع نظارت می نمایند. اگر بیمار مبتلا به ویروس کرونا در محل کار حاضر گردد، کارفرما مسئول است. در این زمینه برخورد با کارفرما نیز اجرا شده است. شغل و محل کار افراد هنگام انجام تست کرونا ثبت می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 609

به "بیماران مبتلا به کرونا پیگیری و رصد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران مبتلا به کرونا پیگیری و رصد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید