بلینکن: بایدن، خوآن گوآیدو را به عنوان رهبر ونزوئلا به رسمیت خواهد شناخت

به گزارش لنجان بلاگ، نامزد جو بایدن برای وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، رئیس جمهور جدید آمریکا سیاست به رسمیت شناختن رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور این کشور آمریکای جنوبی را ادامه خواهد داد.

بلینکن: بایدن، خوآن گوآیدو را به عنوان رهبر ونزوئلا به رسمیت خواهد شناخت

به نقل از خبرگزاری ویترز، آنتونی بلینکن، نامزد جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای تصدی پست وزارت خارجه به اعضای سنا گفت: بایدن تلاش می کند تحریم های هدفمند موثرتری را علیه ونزوئلا اعمال کند که هدف آنها سرنگونی نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور آمریکای جنوبی است.

وی اضافه نمود: دولت جدید آمریکا کمک های بشردوستانه بیشتری به ونزوئلا را در نظر دارد.

آمریکا به همراه چندین کشور دیگر در ژانویه 2019 میلادی خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور این کشور آمریکای جنوبی به رسمیت شناختند و تاکید دارند که در انتخاب مجدد مادورو در سال 2018 میلادی به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا تقلب شده بود.

بلینکن شرح داد: ما به یک سیاست موثر نیاز داریم که بتواند ونزوئلا را به سمت دموکراسی برگرداند و این فرایند را با انتخابات آزاد و عادلانه آغاز کند.

تلاش گوآیدو برای سرنگونی مادورو که بر فروپاشی اقتصاد این کشور عضو اوپک که زمانی پیروز بود نظارت داشته و به فساد و نقض حقوق بشر متهم شده، متوقف شده است.

مادورو، گوآیدو را دست نشانده آمریکا که به دنبال سرنگونی وی از طریق یک کودتاست، می خواند. متحدان مادورو تمایل خود برای مذاکره با دولت بایدن پس از سال ها تنش و تشدید تحریم ها را ابراز کرده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 849

به "بلینکن: بایدن، خوآن گوآیدو را به عنوان رهبر ونزوئلا به رسمیت خواهد شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: بایدن، خوآن گوآیدو را به عنوان رهبر ونزوئلا به رسمیت خواهد شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید