امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان دنیا شد

به گزارش لنجان بلاگ، نماینده وزن 65 کیلوگرم ایران در ملاقات فینال رقابت های قهرمانی دنیا در مدت زمان یک دقیقه و 30 ثانیه مغلوب حریف روس شد و به مدال نقره رسید.

امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان دنیا شد

به گزارش خبرنگاران، در ادامه رقابت های 4 وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی دنیا 2021 که در اسلو مرکز نروژ در حال برگزاری است، امیرمحمد یزدانی دومین فینالیست ایران در 4 وزن دوم این رقابت ها، در مبارزه فینال وزن 65 کیلوگرم مقابل زاگیر شاخیف از روسیه به روی تشک رفت و در مدت زمان یک دقیقه و 30 ثانیه با نتیجه 14 بر 4 و با امتیاز عالی مغلوب گردید و به مدال نقره دنیا رسید.

یزدانی پیش از این در دور نخست مقابل گابریل جاناتچ از اتریش با نتیجه 10 بر صفر به فزونی رسید و در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی هم مقابل سباستین ریورا از پورتریکو 13 بر 3 به فزونی رسید. وی سپس مقابل کریستوف بینکوفسکی از لهستان به روی تشک رفت و در خاتمه به سختی با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله هم برابر علی بک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه نزدیک 5 بر 4 به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

مدال های برنز وزن 65 کیلوگرم هم به کشتی گیران مغولستان و قرقیزستان رسید.

علیرضا سرلک اولین نماینده ایران در 4 وزن دوم بود که دقایقی پیش در ملاقات فینال وزن 57 کیلوگرم مقابل توماس گیلمان از آمریکا 5 بر 3 مغلوب شد و به مدال نقره دنیا رسید.

بعلاوه در ادامه رقابت های 4 وزن دوم تا دقایقی دیگر، محمد نخودی در 79 و کامران قاسمپور در وزن 92 کیلوگرم برای کسب مدال طلای دنیا به مصاف رقبایشان می فرایند.

پیش از این و در 4 وزن نخست این رقابت ها هم حسن یزدانی در 86 و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم صاحب طلای دنیا شدند اما رحمان عموزاد در 61 و یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفتند.

بعلاوه مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم با شکست مقابل کایل اسنایدر از آمریکا راهی ملاقات رده بندی شد و عرفان الهی هم در وزن 70 کیلوگرم به گروه بازنده ها رفت تا او هم برای رسیدن به مدال برنز کوشش کند. رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال این دو وزن فردا(سه شنبه) برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1204

به "امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید