آمریکا مدعی شد: توقیف کشتی ماهیگیری حامل سلاح ایران به یمن

به گزارش لنجان بلاگ، مقامات نظامی آمریکا مدعی شدند یک کشتی ماهیگیری حامل سلاح های سبک را در بخش شمالی دریای عمان توقیف نموده اند.

آمریکا مدعی شد: توقیف کشتی ماهیگیری حامل سلاح ایران به یمن

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین، دیشب با صدور بیانیه ای در صفحه توییتر خود با اعلام این خبر مدعی شد: این کشتی ماهیگیری بدون پرچم دوشنبه این هفته (20 دسامبر 2021) در بخش شمالی دریای عرب و در نزدیکی عمان و پاکستان در حرکت بوده که از سوی ناوگان آمریکا توقیف شده است.

بر اساس بیانیه ناوگان پنجم دریایی آمریکا، این کشتی ماهیگیری با 5 خدمه یمنی و حامل 1400 قبضه تفنگ کلاشینکف و 226 هزار گلوله است که احتمالا از سوی ایران برای حوثی ها یمن (انصارالله) در حال ارسال بوده است.

در این بیانیه آمده است: این قایق در مسیری حرکت می کرد که به طور تاریخی برای حمل و نقل غیرقانونی سلاح به حوثی ها در یمن استفاده می شد… عرضه، فروش یا انتقال مستقیم و غیرمستقیم تسلیحات به حوثی ها ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم های آمریکا است.

کشتی های گشتی نیروی دریایی آمریکا قبل از غرق کردن کشتی ماهیگیری به علت خطری که برای کشتی های تجاری ایجاد می کرد، سلاح های مصادره شده را به ناوشکن یو اس اس اوکین منتقل کردند. گفته می گردد که خدمه یمنی به کشورشان بازگردانده خواهند شد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفت که در امسال (2021) تا به امروز حدود 8700 قبضه سلاح به مقصد یمن را در منطقه 2.5 میلیون مایل مربعی که در آن گشت زنی می نماید، از جمله دریای سرخ و خلیج فارس که دارای اهمیت استراتژیک است، مصادره نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1395

به "آمریکا مدعی شد: توقیف کشتی ماهیگیری حامل سلاح ایران به یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مدعی شد: توقیف کشتی ماهیگیری حامل سلاح ایران به یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید