آتش سوزی مهیب در ترکیه؛ اعزام هواپیما و بالگرد آب پاش از ایران

به گزارش لنجان بلاگ، در پی آتش سوزی های وسیع در غرب، جنوب غربی و بعضی منطقه ها جنوبی ترکیه ایران برای یاری به دولت ترکیه هواپیمای آب پاش اعزام کرد.

آتش سوزی مهیب در ترکیه؛ اعزام هواپیما و بالگرد آب پاش از ایران

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور ارزان ترکیه لحظه آخری در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران، به همین دلیل رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع از انجام اولین عملیات اطفای حریق در جنگل های ترکیه به وسیله نیروهای مسلح ایران در آن کشور اطلاع داد.

خلبان محمد مهدی نوری آل آقا اضافه نمود: عصر شنبه تیم عملیات اطفای حریق و هواپیمای آتش نشان طراحی شده به دست متخصصین جوان ایرانی با ظرفیت 40 تن آب در شهر مولا ترکیه حضور یافت.

او به افزایش آتش با وزش بادهای منطقه ای و توسعه آتش به منطقه ها دیگر اشاره نمود و گفت: با هماهنگی های به عمل آمده امیدواریم با اضافه نمودن ظرفیت دو بالگرد دیگر در روزهای آینده به منطقه، بتوانیم به اطفای حریق منطقه ها بیشتر و جلوگیری از پیشرفت آتش یاری نماییم.

او تاکید نمود: کیفیت حضور تیم ایرانی، کار را نسبت به دیگر تیم های اعزامی از کشورهای همسایه متمایز می نماید واین افتخار ایرانی و ایران است.

تصویری از هواپیمای ایلیوشین ایران که به ترکیه اعزام شده است

امروز هم رجیب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از حضور ایران و چند کشور دیگر در عملیات اطفاء حریق جنگل های این کشور اطلاع داد.

اردوغان که شنبه برای بازدید از منطقه ها آسیب دیده از آتش سوزی به شهر ماناوگات در استان آنتالیا سفر نموده بود، در سخنانی با پیروز دانستن عملیات اطفای حریق گفت: با اعزام هواپیماهای آتش نشان از جمهوری آذربایجان، روسیه، اوکراین و به تازگی از ایران، تعداد هواپیماهای آتش نشان افزایش یافته است.

وزارت دفاع ملی ترکیه هم تصویر هواپیمای آب پاش ایران را در توییتر منتشر نموده است. در این تصاویر، هواپیمای ایلیوشین 76 متعلق به ایران در پایگاه دریایی آکساز در جنوب غربی ترکیه دیده می گردد.

بر اساس توییت وزارت دفاع ملی ترکیه، این هواپیما از ظرفیت حمل 30 تن آب برخوردار است.

در همین حال بنا به گفته محمد فرازمند سفیر ایران در ترکیه امروز یکشنبه بالگردهای اطفاء حریق وزارت دفاع ایران به ترکیه اعزام می شوند.

در آتش سوزی مهیب ترکیه صدها هکتار جنگل نابود شده است

همکاری ایران برای خاموش کردن آتش سوزی در جنگل های ترکیه بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشته است. بعضی از آن تمجید نموده اند اما در عین حال عده ای این سوال را مطرح کردند که چرا ایران از این ظرفیت برای اطفاء حریق جنگل های خود هم استفاده نمی نماید؟

در آتش سوزی های مهیب ترکیه تا به امروز صدها هکتار از اراضی جنگلی نابود شده و حریق در بعضی شهرهای همچون ماناوگات موجب از بین رفتن ده ها واحد مسکونی شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1115

به "آتش سوزی مهیب در ترکیه؛ اعزام هواپیما و بالگرد آب پاش از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی مهیب در ترکیه؛ اعزام هواپیما و بالگرد آب پاش از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید