نیا د ه ورم مَ بنچینه م حه واسه از تجربه های پیروز شعر کردی ایلامی است

به گزارش لنجان بلاگ، حدیث حیدربیگی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران درایلام گفت:نیا د ه ورم م بنچینه م حه واسه که در کردی ایلامی به معنی سراغم را نگیر، که حوا تبارم مضامینی عاشقانه دارد و خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان شعر کردی قرارگرفت و قرار است چاپ دوم آن به زودی وارد بازار کتاب گردد.

نیا د ه ورم مَ بنچینه م حه واسه از تجربه های پیروز شعر کردی ایلامی است

وی در معرفی کوتاه این اثر گفت: این مجموعه از 43 دوبیتی کردی شکل گرفته و حدیث افسرده از تصویرگران جوان ایلامیبا توجه به نمادهای فرهنگ بومی استان ایلام، دوبیتی ها را تصویرگری نموده است.

وی ادامه داد: پس از انتشار، این مجموعه مورد توجه منتقدان قرارگرفت و نقد و یادداشت هایی بر آن از منظر محتوا و ساختار نوشته شده و به قول منتقدان این مجموعه تجربه ای پیروز در شعر کردی ایلامی است.

وی با اشاره به توفیق این کتاب در ششمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام گفت: مجموعه دوبیتی نیا د ه ورم مَ بنچینه م حه واسه از سوی داوران بخش ادبیات کردی ششمین دوره جایزه کتاب سال استان برگزیده شد و نشان داد از بعضی از معیارهای مناسب برای انتخاب به عنوان کتاب سال استان ایلام در سال 1401 برخوردار بوده است.

به گزارش ایبنا، حدیث حیدربیگی متولد 1369، شاعر و نویسنده ایلامی بیش از یک دهه است که در حوزه ادبیات فارسی و کردی فعالیت مستمر دارد و در زمینه داستان کوتاه فارسی نیز آثاری را منتشر نموده است.

بیشتر فعالیت شعری اش، در حوزه ترانه و شعر سپید فارسی و دوبیتی کردی است. مجموعه شعر نیا د ه ورم مَ بنچینه م حه واسه بهار 1401 از سوی انتشارات باشور در ایلام در 91 صفحه روانه بازار کتاب شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1603

به "نیا د ه ورم مَ بنچینه م حه واسه از تجربه های پیروز شعر کردی ایلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیا د ه ورم مَ بنچینه م حه واسه از تجربه های پیروز شعر کردی ایلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید